lijstje

• Lovebaby

Over een krap maandje ben ik jarig. Wat moet er op mijn lijstje komen?

Ik 1830 en Puorto Rico sowiso,

nav wat hier besproken is denk ik ook aan ticket to ride

Tikal hoor ik verschillende berichten over….

Iemand suggesties?

Zelf hou ik van uiteenlopende spellen als bv. koehandel, el grande en babel.

• Jeremy

Het zal moeilijk zijn om 1830 te vinden, hij wordt al een tijdje niet meer gemaakt. Op e-bay staat ie waarschijnlijk wel, maar wees dan wel berid om een hele berg geld neer te tellen.

Ticket to Ride, is Spiel des Jahres geworden; dat zegt dus wel iets over de kwaliteit van het spel, toch vindt niet iedereen hem even briljant.

Misschien kun je eens Sint. Petersburg proberen? Hij heeft de Deutscher Spieler Preis gewonnen, iets dat erg zwaar mee telt, en de recensies zijn over het algemeen zeer positief.

Verder is Australia een erg leuk spel, vooral omdat je zegt El Grande te kunnen waarderen. Australia is ook van Wolfgang Kramer.

Succes,

Jeremy

• Hunter

Al naar gelang de voorkeur kan ik echt Twilight Imperium 3 aanraden. Fantastische spel en voor een verjaardag kan dat denk ik wel.

• Martin

Maharadja! Erg leuk.

• Saskia Rette sich

El Grande en Australia vind ik niet te vergelijken.

El Grande is naar mijn mening vééééél leuker!

En Maharadja is een goede tip.

Groeten,

Saskia

• kim

hoe oud ben je en waar woon je

• richard

Hoi Lovebaby,

1830 en Puerto Rico staan bij (ook) bovenaan het lijstje van favoriete spelen. Twee weken geleden was ik jarig. Afgaande op jouw voorkeuren, heb je misschien wat aan mijn nieuwe aanwinsten (en spelen die nu nog op mijn lijstje staan):

Net zo complex als 1830:

Age of Steam (eventueel met uitbreidingen), 1856 of 1870

Ietsje lichter (vergelijkbaar met Puerto Rico):

Maharadja, Eufraat en Tigris, El Grande, La Citta

Weer ietsje lichter:

Alhambra, Blokus, Genius, Ticket to ride Europe (schijnt echt beter dan de originele), Union Pacific, Attika

Vooral leuk (vergelijk Koehandel)

de Pedaalridders, Munchkin, Bang!

Daar kun je wel mee aankomen in een goeie winkel :-)

Richard

• attie

Ticket to ride is een absolute aanrader en ik vind hem vele malen leuker dan St Petersburg.

Alhambra, evt met uitbreidingen:ook erg leuk.

verder Boonanza met al zijn uitbreidingen, Frank's zoo of Macchiavelli

• kos

1856 kan ik niet echt aanraden, dat is too much (1830 is al complex genoeg), dat van die canadian nationalisering is te lastig in te schatten.

tikal is erg leuk

• Lovebaby

nijmegen, en wordt 31. Wou je langskomen dan? :-)