Spellenveiling Ducosim: kavels bekend

• Michael

Op 19 februari is de jaarlijkse spellenveiling van Ducosim tijdens de Ducosim-spellenbeurs in Utrecht.

De aanmeldingstermijn van kavels is afgelopen. Er zijn 366 kavels aangeboden, waarvan er 2 zijn geweigerd. (incompleet, verzamelspel)

Ik heb 215 kavels op de lijst gezet.

De lijst met kavels is te zien op de website van Ducosim: www.ducosim.nl

In de loop van het weekend zal de lijst compleet zijn. Alle aanbieders van kavels krijgen nog een bevestiging per email welke er zijn geaccepteerd en welke kavelnummers ze hebben gekregen.

• Frank Hakstege

Even wat op - en aanmerkingen.

Kavel 22: Grolsch Master Game? Kom aan zeg… What's next? Kruiswoordpuzzels?

Kavel 107 t/m 112: The General. Dit zijn tijdschriften. Mag dit?

Frank

• Alecks

Bij the General zaten toch vaak mini-spellen en aanvullingen op AH spellen? Lijkt mij relevant genoeg voor Ducosim leden.

Grolsch master game: tja, ach…

• Michael

Een spel wordt geaccepteerd als het compleet is en in goede staat.

Ik vind persoonlijk het leuke aan de Ducosim-spellenveiling dat er naast bijvoorbeeld de klassieke Avalon Hill spellen ook plaats is voor zo'n bierspel.

En meestal worden ze ook nog verkocht, dus er is kennelijk markt voor.

Relevante tijdschriften zijn ook toegestaan. Zeker de General, die meestal varianten en soms uitbreidingen van bestaande AH-spellen bevat.

• Frank Hakstege

Bevatten deze Generals dan ook uitbreiding en varianten? Afgezien van papieren regels dan he. Anders biedt men volgend jaar de catalogus van Adam Spielt aan of Spiel box met zijn reviews recensies.

Het is niet leuk om te weten dat 50% van mijn aanbod afvalt en dan zien dat er dit soort dingen op de kavel lijst staan.

• Michael

Het bestuur van Ducosim hoort graag de meningen en ideeën van de leden.

Het huidige veilingreglement is anderhalf jaar geleden aangepast n.a.v. wensen en opmerkingen tijdens een ALV.

Ik weet niet of jij daarbij aanwezig was.

Geef je wensen door aan het bestuur (voorzitter@ducosim.nl), en het bestuur kijkt wat wel en niet haalbaar en wenselijk is voor alle leden van Ducosim.

Je kan het ook positief bekijken. Je mag blij zijn dat er maar heel weinig leden van Ducosim kavels indienen, anders was er nog minder per lid geaccepteerd.

• Gerline

Vraagje: Worden er nu 366 kavels geveild of 215?

Gerline

• Michael

215

• Alecks

Allereerst: ik ben geen hardcore Avalon Hill speler, ik heb zelf geen enkele General.

Wat ik me kan herinneren zat er redelijk vaak een countersheetje of tabelletje of zo in. Ik weet niet of dat het geval is met de jaargangen die nu aangeboden worden. Verder regeluitbreidingen, errata en verduidelijkingen. Al met al redelijk relevant voor een bepaalde bloedgroep binnen ducosim.

Voor een inhoud van de verschillende issues van the General kun je op de volgende pagina kijken.

http://members.aol.com/wergames/general.htm

Wat betreft andere tijdschriften: Ik denk dat relevante speltijdschriften zeker binnen de veiling horen. Misschien niet los, maar per jaargang zeker. Ik wil bijvoorbeeld nog wel mijn verzameling conflictgazets uitbreiden.

• Erwin Broens

Frank Hakstege schreef:

>

> Even wat op - en aanmerkingen.

> Kavel 107 t/m 112: The General. Dit zijn tijdschriften. Mag

> dit?

Dit mag al sinds de jaren 80.