figuurtjes

• mario

Kan iemand mij vertelen waar ik figuurtjes kan kopen voor historise veldslagen na te spelen. ik weet dat dit in engeland erg vaak gespeeld word maar in nederland niet zo ik weet wel dat je figuurtjes kan kopen bij gameswork shop maar dat is fantasy dit zoek ik dus niet

• gnomehome

Wat wil je precies - WO I, WO II, Renaissance, ACW, ECW, Ancients, Napoleontics… ?

Een goedkope oplossing zijn de plastic 1/72 miniaturen, die vallen qua schaalgrootte tussen de 15 en 25 mm (ik dacht dat ze ongeveer 20 mm zijn), maar zijn normaal gezien vlot te verkrijgen via modelbouwspeciaalzaken.

Bekende merken zijn Italeri, Hät, Zvesda,….

Op www.plasticsoldierreview.com vind je per firma en setje een bespreking, die zowel de kwalitatieve aspecten als de historische ‘accuraatheid’ evalueert.

Op www.freewargamesrules.co.uk vind je per periode zelfs een aantal gratis regelsystemen.

Als je metalen miniaturen wil, kan je uiteraard bestellen via het internet of kopen op beurzen. Met winkels in Nederland kan ik je niet onmiddellijk verderhelpen, je zal even naar België moeten afzakken als je mijn adressen wil bezoeken.

26 februari is er in Gentbrugge een bescheiden spelconventie waar toch een aantal verkopers aanwezig zijn, eind oktober-begin november heb je uiteraard Crisis in Antwerpen.

• John

Kijk hier eens :

http://home.tiscali.nl/~lga1975/

• gnomehome

Of anders hier : http://www.murphysheroes.nl/

• Robert

Je kunt kijken op de theminaturespage.com.

Veel leveranciers (engels) en eventueel bestellen.

succes

• Alecks

Hoi, ik ben lid van Murphy's Heroes. Helaas voor je verkopen wij geen miniatuurtjes, wij zijn een spelletjesvereniging. Wel zijn er erg veel leden die met historische legers spelen en een een behoorlijke hoeveelheid tin hebben. Als je een keer langskomt kunnen ze je vast wel helpen met tips voor de aanschaf ervan, en je kan al mini's van verschillende merken bekijken. Vers bloed is altijd welkom

Er zijn voor elke periode en schaal wel verschillende merken te vinden. Sommige heel gedetailleerd en duur, sommige minder mooi maar goedkoper, sommige ertussenin. Als je vooraf via de contact pagina een mailtje stuurt met de periode waarin je geïnteresseert bent wordt dat vast via de mailing list verspreid en kan er even gekeken worden wie er van die periode wat heeft.

De meeste leden schaffen het op beurzen aan, al hebben ze het vaak al van tevoren bij de handelaar besteld. Op die manier scheelt het redelijk wat verzendkosten: tin is zwaar. Ook aanschaf via internet is een optie.