Races TI 3

• Herman

Heeft er iemand al een link/overzicht van alle races van Twilight Imperium 3 ed.

met al hun specialiteiten en eventueel historisch overzicht ??

Bedankt.

• Hunter

http://www.fantasyflightgames.com/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=13;action=display;num=1106505648

of

http://www.fantasyflightgames.com/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=13;action=display;num=1107444807

Hopelijk heb ik het spel binnen voor de Ducosim conventie. Daar wil ik aan alle geintresseerden het spel demonstreren. Hopelijk komen we aan 6 spelers om het spel te spelen. Als er meer zijn, is het “wie het eerst komt, die het eerst speelt”-principe van toepassing.

• Herman

Marcel bedankt !

Hopelijk lukt het nog voor Ducosim;Zal in ieder geval zorgen dat ik op tijd ben(Heb ook nog wel wat te veilen).

• Paul

Toevallig had ik vandaag op boardgamegeeks gelezen over Twilight Imperium. Ik had het een paar jaar geleden gespeeld en ik vond het een supermooi spel. Het enige wat ik toen erg storend vond waren de kleine maar regelmatige onduidelijkheden in de regels. Vooral wanneer een kaart gespeeld mocht worden en wanneer je daar op mocht reageren vond ik erg onduidelijk.

Ik las dat ze de regels wat helderder hadden gemaakt, en als dat het geval is ga ik TI3 zeker kopen, aangezien het toch een beetje Age of Renaissance gevoel heeft, alleen dan in space.

• Akke

Alsof de Age of Renaissance regels zo heerlijk duidelijk zijn :)

• Paul

Ok, je hebt me.

Hoewel er wel een hoop clarifications op het net te vinden zijn, zijn de regels van AOR idd ook erg onduidelijk.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat AOR het beste spel ever is :-)

• Akke

Beste spel ooit? Nu ga je wel erg ver. Het is een prima spel, maar idiote mazzelkaarten als de Black Death en Crudades horen niet in het beste spel ooit.

Dat soort kaarten vond je trouwens ook in de originele Twilight Imperium, hopen dat ze dat bij TI3 verbeterd hebben.

1830 is trouwens momenteel het beste spel ooit :)

• Paul

Wel grappig dat je dat zegt, er zijn een hele hoop mensen die dat zeggen. Black death is echt de meest overschatte kaart van het spel (in combinatie met civil war of op Frankrijk is ie wel erg goed), en crusades is alleen in het begin van het spel (beurt 1 en evt 2) echt goed.

1830 staat trouwens bij mij dus op 2 (en Puerto Rico op 3).

• Akke

Je hebt gelijk dat Crusades alleen in het begin echt goed is, maar dan is ie ook ECHT goed :) Ik ben gewoon niet zo voor eventcards die gigantische voor- of nadelen kunnen geven.

• Ron Huising

1830 is een prima spel, maar beste spel ooit is nog net een brug te ver.

Diplomacy heeft mijn zegen voor die bijzondere titel.