Ben op zoek naar het Monopoly spel uit 1996. Geld in guldens t.w. briefjes van 100 t/m 50.000.
Ik heb een Monopoly met een handleiding die alle bedragen begeleid met een florijn teken en briefjes varierend van 100, 500, 1000, 2000, 5000, 10000 & 50000, maar ik kan nergens op de doos of in de handleiding bepalen dat deze in 1996 is geproduceert (alleen een copyright van 1936).
Wat misschien wel typerend is aan de versie die ik heb is dat de doos vierkant is en niet langwerpig - dus het bord wordt 2 keer gevouwen ipv 1 keer -, maar misschien heb ik wel de “goedkope” versie ipv de dure, want ik heb ook geen speciale pionnetjes zoals een hoedje, wagen, etc, maar gewoon 6 pionnetjes van plastic.
Maar waarom interesse in deze versie die jij zoekt? De enige versie die afwijkt van de resterende versies - voor zover ik weet - is eigenlijk Monopoly de beurseditie, voor de rest kunnen de straatnamen anders zijn door het thema en de bedragen aangepast aan de tijdsgeest, maar de verhoudingen zijn hetzelfde gebleven - je wilt nog steeds niet op Kalverstraat komen als iemand daar een hotel heeft -. Dus vanwaar speciaal deze variant?
Aangezien ik al jaren geen Monopoly heb gespeeld (het is en blijft veredeld ganzeborden, de enige manier om het een beetje interessant te maken is door maar de helt van het startkapitaal aan de spelers te geven, zodat ze wel moeten bepalen of ze een straat willen kopen en zo niet dan worden de straten wel geveild en meer van dat soort aanpassingen) en er blijkbaar iemand is die het misschien wel gaat spelen. Puur uit nieuwsgierigheid, wat bied je? Afhankelijk van je bod en je antwoord op de interesse vraag, ga ik er misschien wel op in.
Gertjan
Geachte meneer Davies,
Dank voor uw reaktie. De reden dat ik graag de gulden versie wil is alleen omdat mijn zoon dan in duizendtallen moet rekenen en dat vindt hij interessanter.
Heb inmiddels meerdere reakties gehad en ben met 1 persoon in onderhandeling op dit moment.
Met vriendelijke groet,
Mevr. D.P. Neeleman-Klink
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?