vraagje

• Linda

Wie kan mij helpen???

Ik zoek al jaren een spel, maar ik weet niet meer hoe het heet.

Het is in ieder geval een bordspel en dit is wat ik er nog van weet:

- Het bord heeft allemaal ronde vakjes en er staan 4 gezichten op

- Op het veld moet je witte steentjes gebruiken om de weg van de tegenspeler te blokkeren

- Het doel is dat je met al je pionetjes aan de andere kant moet zien te komen

- Op de doos stonden 4 mensen (2 mannen en 2 vrouwen)

- Je speelt het spel met een dobbelsteen

Dit spel speelde ik vroeger altijd met mijn oma en zou het graag nu met mijn kinderen spelen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Linda

• Jeroen

Volgens mij bedoel je Barricade (zie bv. http://www.boardgamegeek.com/game/2322 voor de Engelse versie).

• Saskia Rette sich

Ja, dat kan niet missen.

Barricade is van Ravensburger en wordt geregeld aangeboden op Marktplaats: op dit moment staan er 15 advertenties.

Succes,

Saskia

• marcel

Volgens mij is er in de winkels een speciale kinderversie verkrijgbaar van Winnie the Poeh of zo.

• Armand

Ik weet niet of er een Winnie the Pooh is, maar er is zeker een versie van Spongebob, die erg populair is.

• Marcel

Die bedoelde ik ook, ja.

• Ron Huising

De klassieke versie van Barricade is gewoon nog in de handel.

• kos

ja maar pas op je kunt erg chagrijnig van een potje barricade worden als je met alleen maar gamers speelt, want dan ontaardt het in een soort Diplomacy ;-)

we hebben er ruzies mee gehad…

met niet-frequent spelende mensen is het echter een heel onschuldig gewoon leuk spelletje.

• Bas

Bij spellenhut is ie origineel (nieuw) te koop voor 12,95, excl verzendkosten (3,50 of zo), dus is niet al te duur.

Zie link

http://osc.spellenhut.nl/catalog/

Bas

• Linda

Allen zeer bedankt, dat is inderdaad het spel wat ik zocht.

Nu ik de naam zie weet ik het meteen weer.

Ik zal snel eens kijken waar ik hem ga kopen.

Nogmaals bedankt,

Linda