Beste Rene,
je kan de huidige versie van de regels gratis downloaden, je kan dus gerust even evalueren of de spelregels te uitgebreid zijn. Als je de basisdoos koopt, zitten er wel wat zaken in die achterhaald zijn : de starplayer cards en het regelboek. Het is misschien interessanter om op Ebay een veld, dice, templates en rulers te zoeken, het regelboek te downloaden van de GW-site en twee teams te kopen die je aanspreken.
Persoonlijk vind ik het een heel gestroomlijnd spel, met relatief eenvoudige regels. Het is zeker niet te vergelijken met Warhammer, waar je bijna meer bezig bent met het opzoeken van speciale situaties dan met het spelen zelf. De regels worden jaarlijks wat bijgesturud, maar niet echt fundamenteel.
Ik heb vrij veel GW spellen en legers/teams, maar Bloodbowl is (op de voet gevolgd door Space Hulk) mijn favoriete GW-spel.
Bloodbowl is op zijn best als je een competitie kan spelen met enkele anderen, je spelers kunnen beteren worden, je kan het team uitbreiden,…. ik vind het iets minder leuk als je het als ‘gewoon’ bordspel' beschouwt.
Het spel is ook wat budgetvriendelijker dan bv Warhammer, als je bij één team blijft heb je maximaal 16 spelers nodig, als je wat extra modellen bijrekent (cheerleaders, starplayers, referee…) kom je toch niet boven de 25 modellen uit.
Er zijn ook niet-GW modellen beschikbaar met aardige teams (Shadowforge is de bekendste) en mijn Chaos team heb ik grotendeels opgebouwd uit de plastic miniaturen voor Warhammer, wat ook de prijs kan drukken.