revolution

• Rene

Na een proefwerk met mijn zoon te hebben voorbereid over de gouden eeuw in Nederland bedacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn om dit spel te spelen over deze tijd. (misschien ook wel iets voor de leraar) Om zo het een en ander interessanter te maken.

Is dit spel hier inderdaad geschikt voor, of is het gewoon een aardig spel met een erbij gezocht thema

• Klaas

Misschien ten overvloedde:

http://www.phalanxgames.nl/US/games/revolution/game1.htm

Verder weet ik er ook niks van.. lijkt me leuk.

• Menno

Nou, het spel zelf heeft met de gehele Gouden Eeuw weinig van doen. Wel geeft het een leuk beeld van de 80-jarige oorlog. Vooral het feit dat elke factie een eigen doel heeft vind ikzelf erg realistisch. Het is zeker geen spel met een erbij-gezocht thema. Het thema komt op de eerste plaats in dit spel.

Ik heb het spel hier nog niet gespeeld, maar reken wel op zo'n 5 a 6 uur benodigd. Bovendien is het een *forse* nadenker, geen simpel spel. Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar ik zou toch wel 16 als minimale leeftijd aan willen houden.

Misschien een andere tip: Het spel VOC van Splotter Spellen? In Nederland wat moeilijker te verkrijgen (hoorde dat dat grote boeken-warenhuis in Middelburg het heeft), maar in Duitsland overal in de aanbieding. Voor €10 plus een paar euro verzendkosten kan je het spel hier vandaan halen. De Nederlandse versie het trouwens “Naar de Oost!” meen ik.

http://www.boardgamegeek.com/game/4323

• Menno

De Drvukkerij heet dat warenhuis, eventjes vergeten :)

• Rene

Mijn zoon is 14, maar geen onbekende met het spelen van diepgaande spellen. Vooral de machtstrijd, en de verdeling daarvan rond de 80 jarige oorlog was tussen ons al een discussiepunt.

Van het ander spel had ik nog niet gehoord, dus ik zal eens op zoek gaan.

Bedankt

• Ronald

De Veilingmeesters van Amsterdam speelt zich ook in die periode af. Hierin stichten de spelers koloniën, bouwen pakhuizen in Amsterdam en verhandelen goederen, uiteraard met het doel zo rijk mogelijk te worden.

• Ron Huising

V.O.C. van Splotter hebben we evt. ook in Utrecht bij The Joker.

Zelf heb ik het ook een tijdje geleden gespeeld, dus voor evt. uitleg kan je ter plekke naar mij vragen.