Alvast bedankt voor jullie reacties, ook per email. Even voor Jan, natuurlijk ben ik zelf een groot spellenliefhebber, ik bedoelde dat het ondernemen helemaal nieuw voor me is. Ik denk nl dat juist mijn grote interesse in spellen een noodzaak is om klanten te informeren, want ik ken ook spellenwinkels waar de verkopers geen idee hebben wat ze verkopen en voor welke doelgroep. Dus dat komt wel goed.
Wat betreft de concurrentie van internet, dat had ik al wel gezien, zelf maak ik er ook graag gebruik van. Daar ga ik dan ook rekening mee houden, of gebruik van maken, mocht ik verder gaan met dit plan. Ik wilde mijn plan uitvoeren in mijn woonplaats Helmond, aangezien de grote steden al de nodige spellenwinkels kennen, en Helmond, een stad met in 2010 100.000 inwoners heeft helemaal niks, zelfs geen V&D meer, alleen een intertoys en Bart Smit, en die hebben niet veel soeps. Ik ken veel mensen die vanuit helmond altijd spellen moeten gaan kopen in Eindhoven, ikzelf nl ook.
De kamer van koophandel zal ik natuurlijk gebruiken om informatie te vergaren voor het starten van een bedrijf, echter wilde ik eerst wat algemene informatie over hoe de spellenbranche in elkaar steekt, en wat de kansen/bedreigingen zijn. Ik denk dat het inderdaad niet echt een winstgevend bedrijf zal opleveren met een duur pand, daarom zal ik inventief moeten zijn, en kijken of er kansen zijn vanuit een niet-winkelstraat. Dat zal de enige mogelijkheid zijn voorlopig.
Mocht iemand nog aanvullende informatie hebben, die is natuurlijk welkom, mocht ik nog vragen hebben, dan horen jullie die wel. Nogmaals bedankt voor de reacties…