Spelregelvraag Sint Petersburg

• Joker2

Ik heb een vraag over de kaarten “Herberg” en “Sterrenwacht”.

Mag je, als je per kaart 2 van deze kaarten hebt gekocht, ze dan ook 2 keer inzetten in de fase gebouwen?

Bij de “Herberg” staat bijv. dat je maximaal 5 punten mag kopen na een telling. Als je op het eind van het spel 2 van deze gebouwen hebt, kan je flink wat punten kopen, als je voor beide 10 punten mag kopen.

Wij vinden dit zelf nog al erg voordelig en kiezen dus voor 1x gebruiken (2x de Herberg kopen heeft dus alleen zin om een ander dwars te zitten).

De “Sterrenwacht” is wat duurder en mag volgens ons wel 2x worden ingezet, als je het gebouw 2x hebt natuurlijk.

Wat is jullie mening of lezen/begrijpen we het verkeerd?

Alvast bedankt voor jullies (re)actie.

Joker2

• Peter

Elk punt kost U wel 2 roebel indien je dus 10 punten wil aankopen moet je over heel wat kapitaal beschikken wat in dit spel net het grote probleem is.

• Joker2

Peter,

Bedankt voor je antwoord.

Geld is inderdaad het grote probleem, maar met 2 spelers valt dit best wel weer mee.

De vraag heeft dan ook voornamelijk betrekking op het spel met 2 spelers, maar geldt natuurlijk ook bij meerdere spelers.

Graag zie ik nog meer reacties.

Joker2

• Menno

Als je 2 herbergen hebt mag je maximaal 10 punten kopen voor 2 roebel per stuk. In totaal, dus niet per herberg natuurlijk.

Als je 2 sterrenwachten heb mag je 2 keer 1 kaart van de stapel pakken. Elke keer dat je dit doet draai je een sterrenwacht om, om aan te geven dat hij geen overwinningspunten meer waard is.

• Joker2

Menno,

Zo spelen wij het dus ook. We houden dan ook maar zo.

Peter en Menno, bedankt voor jullie reacties.

Alvast veel speelplezier voor iedereen in 2005 (ik weet dat ik er wat vroeg bij ben……..).

Joker2