go

• kos

ik geef toe dat het een beetje twijfelachtig is of dit hier thuishoort, maar ….

ik ben op zoek naar een tweedehandsje “many faces of go” (ik ga er geen $80 voor betalen). Heeft iemand nog ergens zoiets liggen dat toch niet meer gebruikt wordt?

• Lovebaby

Ik neem aan dat je het boek bedoelt… Helaas, ik niet - maar ben ook geïntereseerd!

• Gertjan Davies

Lovebaby schreef:

>

> Ik neem aan dat je het boek bedoelt… Helaas, ik niet - maar

> ben ook geïntereseerd!

Nee, Many Faces of Go is een computerprogramma. Zoek maar op Google op de term igowin, dan krijg je een freeware versie van MFoG, maar dan kan je alleen op een 9x9 bordje spelen.

Gertjan

• kos

klopt ik zoek de 19x19 versie van het heel verslavende igowin

• Gertjan Davies

Go is één van de laatste grenzen die nog niet gepasseerd is door de AI programmeurs. Vergt een hele andere aanpak dan met schaken - Kasparov vs Deep Blue bijvoorbeeld - en een paar jaar geleden was het in ieder geval dat het sterktste programma het in ieder geval onderdoet voor een beetje amateur.

Als je een permanente internetverbinding hebt zonder variabele kosten, dan raad ik je aan om je heil te zoeken op de vele (gratis) Go servers zoals IGS of KGS of zelfs Yahoo is een leuk punt om te beginnen. Zie Go.startpagina.nl .

Gertjan

• kos

dank je

maar ik speel al dagelijks op dragongo.

ik wil many faces of go om juist altijd te kunnen spelen en beter te kunnen worden. Op een club gaan vind ik eng en teveel moeite en zolang je slechter dan 10k bent kun je je prima vermaken met de go ai.

ik ben 20k, hoe goed kan jij eigenlijk go?

• Gertjan Davies

In een ver verleden was ik misschien een 3k op Nederlandse toernooien, maar de passie is ondertussen gestorven met af en toe een opleving.

Hoe lang speel jij eigenlijk?

Gertjan

• kos

een jaar of twee, drie.

ik heb intussen een zeer verstofte “10 intelligent strategy games” uit de kast gepakt daar bleek nog een aardig go programma in te zitten.