Spellenclub in/ rondom Utrecht?

  • Emiel

    Hallo iedereen,

    Wie kan mij vertellen of er een spellenclub in of in de buurt van Utrecht is? Ik ben hier een half jaar geleden komen wonen. In mijn vorige woonplaats speelde ik regelmatig bordspellen met vrienden. In Utrecht is dit er helaas nog niet van gekomen.Ikzelf speel graag verschillende bordspelen als Kolonisten, Tikal, El Grande, Maharadja, Clans en Memoir'44. Ben ook geinteresseerd in het leren van nieuwe spellen.

  • Bram

    Ik zou zeggen kijk op de ducosim website. Daar staat een lijst met verenigingen. www.ducosim.nl. Ik betwijfel of die volledig is, maar het is een start. Verder weet ik dat in de Joker gespeeld kan worden. Daar kunnen ze je vast ook wel verder helpen.

  • Ron Huising

    Dat klopt Emiel.

    Bij The Joker hebben we een vaste spellenkelder waar je vanaf 10.00 uur altijd terecht kan. Op donderdag, vrijdag en zaterdag zijn we ook ‘s avonds open. Bordspellen worden m.n. op de zaterdagavond gedaan, maar bijv. Memoir ’44 wordt de laatste tijd ook regelmatig overdag gedaan; we hebben een open exemplaar in de winkel waarmee veel wordt gespeeld. Je kan zelf ook natuurlijk wat meenemen en kijken wie er mee wil doen. In Houten (vlak onder Utrecht) spelen we ook regelmatig. Afgelopen zondag hebben we bv. het nieuwe spel van Martin Wallace “Struggle of Empires” gedaan. Was pittig, maar heel geslaagd.

    Bel anders maar een keer (030-6353617) of kom even langs.

    Ron.

  • kos

    er schijnt ook een spellencafe te zijn en in de Uitwijk kun je overdag spelen.

  • Flo

    Hoi!

    Ik mis ook nog een leuke spellenclub in of rondom Utrecht, kan nergens wat vinden van een vereniging, maar van mij hoeft het ook niet zo groots te zijn. Het lijkt me leuk om een paar mensen (stuk of 4) te verzamelen om af en toe wat af te spreken voor een avondje boardgames. Dus ben jij rond de 20 en houd je van games zoals kolonisten, afrika en puerto rico? Laat dan wat van je horen op dit forum!

    groetjes

  • Erik

    Ik heb in Nieuwegein een spellenclub opgericht. Elke maandagavond kan daar gespeeld worden. Nedereindseweg 401. Vanuit Utrecht bereikbaar met lijn 67. Bus stopt op de hoek.Flo schreef:

  • amanda

    Hoi Flo,

    Zaterdag 27 november organiseren wij in Asperen weer een spellenavond. Aangezien Asperen net iets onder Nieuwegein ligt is het met de auto heel goed te rijden.

    Als je mee wilt spelen, mail dan even naar spellenavond@zonnet.nl en stuur ik je het adres en info.

    Groetjes!

    Amanda

  • dave

    Er is in Utrecht in elk geval een Blood Bowl (GW) ‘club / league’

    verder inderdaad de Joker .. en vast wel bij mensen thuis .. maar dat zijn niet echt clubs ..

  • Bas

    Hallo,

    Wij hebben een nieuwe app gelanceerd in Utrecht om gemakkelijk in contact te komen met buurt- en stadsgenoten met gelijke interesses.

    App heet Joinby en doel is om echt samen iets te gaan doen. De spellengroep is een van de grootste groepen dus wellicht interessant!

    Meer info: www.joinby.app

    Groet,

    Bas