Kaartjes in plastic zak van Spellenspektakel ?

• Smokey

Hallo,

Bij het spellenspektakel in Eindhoven kreeg je bij de ingang plastic tassen met daarin allerlei informatie materiaal enz.. er zaten ook kaartjes in. 2 Kaarten herkende ik wel, dat was namelijk 1 kaart van Munchkin en 1 kaart van Blue Moon, maar weet iemand van welke spellen die andere kaartjes zijn ?

Bijvoorbeeld :

Somonie

Speel deze kaart in jouw fase tegen de Paus :

Als hij aan het begin van de beurt gekozen heeft voor het opnieuw toewijzen van ambten OF als hij aan het begin van de beurt geen ambten of kardinalen heeft toegewezen. De spelers stemmen over de beslissing van de Paus

Spion

Trek gedekt 1 van de te veilen kaarten OF Trek gedekt 1 kaart uit de hand van een andere speler.

??

• Jan

Hallo Smokey,

De kaart Somonie komt voor in het Phalanxspel “Borgia”. De kaart Spion komt mij niet bekend voor, althans níet met jouw omschrijving daarop vermeld. Misschien is het handig om de kaart even te beschrijven. Overigens heb ik géén “goodiebag” gekregen. Wellicht waren die op de zondag al op. Ik heb wél “De graaf van Carcassone” in ontvangst mogen nemen.

Met vriendelijke groet,

Jan.

• B a r t

Tasjes waren er zondag enkel nog het eerste kwartier. Wij waren dus ook te laat.

• Smokey

Jan, bedankt voor de informatie… De kaart van SPION lijkt kwa opmaak heel erg op de kaart van Borgia.. helaas heb ik Borgia nog nooit gespeeld, maar ik krijg wel interesse om het een keer te spelen. De beschrijving van Spion is wat ik heb weergegeven, meer staat er niet op de kaart.

• Jan

Hallo Smokey,

De kaart Spion komt uit hetzelfde spel nml. “Borgia”. Borgia is een vlot speelbaar (kaart)spel en speelt zich af in het Italië van de renaissance. Iedere speler speelt één van de vijf meest invloedrijke familie´s in die periode. Het is de bedoeling door slim kaarten uit te spelen aan invloed te winnen op een zodanige wijze dat door het “winnen” van kardinalen je in staat bent om jouw familie de paus te laten leveren.

Het spel ziet er goed uit, speelt gemakkelijk weg en is behoorlijk interactief. Het op de juiste manier uitspelen van de kaarten is minstens zo belangrijk als het onderhandelen met, onder druk zetten van en bedriegen van je medespelers. “Borgia” is beslist géén topspel maar kan toch nog behoorlijk boeien.

Met vriendelijke groet,

Jan.

• Smokey

Het lijkt me een mooi spel, zodra ik de kans krijg, zal ik het eens proberen te spelen tijdens een van onze spellenbijeenkomsten. Bedankt voor de reacties