War of the Ring

• Robert

Ik ben op zoek naar reacties op het spel War of the Ring, positief of negatief… maak niet uit. Complex???

• Derrick

Het is een BRILJANT spel vind ik, duurt wel erg lang de eerste paar keer spelen (door de laaaaaange handleiding), maar dit is de moeite waard.

Wat mij betreft een aanrader!

• Menno

Complex: Ja.

Lang spelen: Ja

Speelgenot: Erg groot.

Herspeelbaarheid: Groot.

Je waant je echt in Midden-Aarde tijdens dit spel. Als je van Lord of the Rings houdt, is dit een echte aanrader. Als je geen groot fan bent van LotR, maar wel van een goede wargame, ook een aanrader.

Na het voor de eerste keer gespeeld te hebben, heb ik de halve nacht wakker gelegen: “als ik nu dit had gedaan, nee dat, of zo!”; Een teken van een goed spel, bij mij.

• Hunter

Het spel is leuk, en de 2 verschillende victorie condities zorgt ervoor dat beide kanten een balans moeten vinden tussen een Conquest Victory en een Ring Victory.

Ook heeft de Light player moeilijke keuzes te maken over het inzetten van zijn Characters (Gandalf the Grey, Gimli, Legolas, Merry, Pippin, Strider, Boromir, Aragorn Heir of Isildur en Gandalft the White) en wanneer hij welke characters wil gaan afsplitsen van de Fellowship. Dit is noodzakelijk aangezien de diverse Free Nations nog “overtuigd” moeten worden van de noodzaak van Oorlog tegen Sauron.

Al in al ziet het er goed uit, alhoewel de kaart echt te klein is in vergelijking met de miniatuurtjes. Ik ga de kaart wel een keertje vergroten via de kleurenkopieermachine.

• Wilfred

Absolute topper!

Het spel ziet er schitterend uit en het spelsysteem is ongelofelijk goed uitgebalanceerd (is ook erg lang geplaytest).

Wij leven ons altijd erg in tijdens het spelen, dus elke keer is het weer of we LotR aan het herschrijven zijn en elke keer is het weer anders. :D

De tijdsduur is natuurlijk een stuk langer dan de meeste eurogames, maar valt naar een paar keer spelen (en betere kennis van de kaarten) zeker mee.

De eerste keer deden we er 4 uur over, omdat we alle kaartjes goed wilden doorlezen. Nu doen we er over het algemeen 2 a 2,5 uur over.

Als je meer informatie wilt hebben over dit spel, raad ik je aan om op boardgamegeek te kijken.

http://www.boardgamegeek.com/game/9609