Ook geschikt voor kinderen?

• burrie

Ik heb een beetje zitten kijken naar de volgende titels. Ze moeten dus leuk zijn voor twee (volwassen) spelers, maar ook leuk voor kinderen van een jaar of 7 om samen met pappa en mamma te spelen.

Welke titels kunnen jullie aan of afraden?

Power Grid

Goa

Ticket to Ride

St. Petersburg

Hansa

Mijn kinderen vinden dus Schotten Totten leuk, maar ook bijvoorbeeld History of the World met wat aangepaste regeltjes (geen minor/major events).

• Menno

burrie schreef:

>

> Welke titels kunnen jullie aan of afraden?

>

> Power Grid

Af te raden

> Goa

Af te raden

> Ticket to Ride

Aan te raden

> St. Petersburg

af te raden

> Hansa

Af te raden

Alle spellen behalve TtR zijn zware resource-management spellen, die je echt niet met (jonge) kinderen kan spelen. Ticket to Ride is echter prima voor alle leeftijden.

• Derrick

Ticket to ride is verreweg het beste spel (veel kleurtjes ook :-) )

Dus ik zou dat zeker aanschaffen…

• Menno

Het beste spel van de genoemden vind ik het zeker niet.

Het beste spel voor kinderen zeker.

• burrie

Maar is TtR ook leuk voor twee (volwassen) personen?

• Armand

Ticket to Ride is zeker ook leuk voor volwassenen, hoewel het een wat licht spel is.

Nadeel van Ticket to Ride vind ik de ongebalanceerdheid die enigszins in het spel zit. Bepaalde steden worden niet aangedaan en daardoor weet je na een paar keer spelen wat de vaste routes zijn. Vervolgens wordt het mogelijk om met één treintje een actie van een tegenstander te blokkeren. Echter, inmiddels circuleren er verschillende alternatieve opties om die onevenwichtigheden uit het spel te halen, waardoor het spel nog beter wordt.

Groet, Armand

• momo

Je zou eens Dicke luft in der gruft moeten proberen.

Is een geweldig nieuw duits spel van Zoch. Die hebben ook jakkiebak kippekak gemaakt. Een soort uitgebreide memory met als thema: wie stopt de meeste vampieren in het goede graf? Het ziet er echt geweldig uit, en is van hoge kwalitiet, dik karton enzo. Op de site van Zoch-verlag kan je er meer over lezen. Ik heb het meegebracht uit Essen maar je zou eens moeten kijken of het hier ook al te koop is.

Ik heb er wel 1 op marktplaats.nl gezien. Naar mijn idee een prima spel om eens met de kids te doen. En waarschijnlijk van ze te verliezen…..

Groetjes Momo