Spellenspektakel

• Petra

Ik ben van plan morgen naar het spellenspektakel te gaan en ben nog nooit eerder op een spellenbeurs geweest. Ik heb eigenlijk (beetje korte termijn natuurlijk ;-)), nog wel wat vragen:

- Wat kan ik verwachten?

- (veel drukte op vrijdags?)

- Liggen de prijzen aldaar hoger of lager dan in de winkel? (dus als ik iets wil kopen; beter op de beurs, of later thuis weer)

- Wat zijn absolute aanraders om even langs te gaan

- Is er een 2e handsmarkt op de beurs en zo ja, is dat de moeite waard?

Natuurlijk zijn alle andere tips e.d. ook van harte welkom!

• Hans Jacobs

Hoi Petra,

- een drukke bedoening (prognose zo'n 13.000 mensen verdeeld over 3 dagen, vrijdag is wel ietsje rustiger)

- De prijzen liggen wel iets lager, loop wel eerst een rondje voor je iets koopt, er zit verschil tussen de stands.

- er wordt gereclameerd met beurskorting, meestal 10%, maar als je bijv. lid van Ducosim bent (een grote spelvereniging) heb je ook die 10%.

- Aanraders: alle stands die niet van een grote winkelketen zijn, dus van kleine winkels, verenigingen, en natuurlijk alle plaatsen waar een spel gedemonstreerd wordt; je kunt er aanschuiven en meespelen, met deskundige uitleg.

- Ja, vorig jaar was die, als je binnenkwam, meteen rechts de trap op, altijd de moeite waard om even te kijken voor materiaal wat niet meer nieuw te krijgen is. Ook hier geld: bedenk wat je evt. wilt halen en bedenk er een prijs bij die het waard mag zijn, de prijzen kunnen uiteenlopen.

Tip: als je wat wilt inslaan, bedenk welke spellen het zijn en wat de gangbare winkelwaarde is (anders kun je ook de spellenwinkel in je woonplaats supporten, is de kans ook groter dat die in de toekomst nog bestaat)

Tip2: op sommige punten kun je pinnen, maar was kas geld is handig.

Veel plezier:

• Bram

- Wat kan ik verwachten?

Veel spelende mensen. Een hoop bekende en minder bekende spellen en een groot aantal koopgelegenheden. Dat alles in een zal ter grootte van een flinke sporthal.

- (veel drukte op vrijdags?)

Vorig jaar was het weekend iets drukker dan vrijdag. Dat betekent dat je soms even moet wachten of later terug moet komen als je iets specifieks wilt spelen, maar meestal levert dit geen problemen op.

- Liggen de prijzen aldaar hoger of lager dan in de winkel? (dus als ik iets wil kopen; beter op de beurs, of later thuis weer)

De meeste prijzen liggen iets onder de standaard winkelprijzen. Met een paar aanbiedingen er ver onder. Verder zijn er meestal ook spellen te vinden die je niet zomaar in de winkel tegenkomt, maar die zeker de moeite waard zijn.

- Wat zijn absolute aanraders om even langs te gaan

Uiteraard Ravensburger en Vendetta (3 maal raden waar ik rondhang ;) ).

Maar objectief gezegd. De beurs is niet zo heel groot. Je kunt gemakkelijk overal even langs gaan en aangezien dit je eerste keer is, is dat zeker de moeite waard.

Vergeet ook boven niet.

- Is er een 2e handsmarkt op de beurs en zo ja, is dat de moeite waard?

Er is een kleine 2dehands afdeling. Het aanbod verschilt van jaar tot jaar en het hangt van je persoonlijke voorkeuren af of het huidige aanbod iets voor je is. Meestal wel het bezoeken waard,.

Er is overigens een pinautomaat vlakbij de beurs. Voor het geval je meer ziet dan je verwacht had.

• Tamara Bakker

Voor de aanraders: kijk eens op www.spellenprijs.nl. Een jury met spellendeskundigen heeft de beste spellen van het afgelopen half jaar geselecteerd en vervolgens hebben alle spelliefhebbers die dat wilden, gestemd welk spel zij het beste vonden. Kijk op de beurs of je deze spellen kunt proberen.

Nog een tip: bij NS kun je een speciaal Spellenspektakelkaartje kopen. Zie www.spellenspektakel.nl voor meer info.

En als je met de auto komt: in de buurt van de TRU kun je gratis parkeren. Scheelt weer parkeerkosten (=extra spel!).

Tamara

• Vincent de Wildt

Wat is TRU en waar ligt dat ten opzichte van het spellenspektakel? Kom namelijk met de auto, en in gratis parkeren ben ik wel geintereseerd.

Vincent

• brigitte

Ik denk dat ze de parking aan de universiteit bedoelen.Dat is op enkele minuutjes wandelen van het spellenspektakel.

• Tamara Bakker

brigitte schreef:

>

> Ik denk dat ze de parking aan de universiteit bedoelen.Dat is

> op enkele minuutjes wandelen van het spellenspektakel.

Yep, ik bedoelde de parkeerplaats bij de TU. Sgreifvautju zit in een klein hoekje….

Tamara