Spellenitem vanavond 22.30 bij Editie NL

• Tamara Bakker

Hallo allemaal

Vanavond op de televisie biij Editie nl is er een item over spellen.

Veel kijkplezier!

Tamara

• Bartjes!

Hoe weet je dat? Op http://www.rtl.nl/actueel/editienl/ staat er niets over…

• Tamara Bakker

Het werd aangekondigd in een voorbeschouwing omstreeks 8 uur.

Tamara

• Bartjes!

Gezien!

• peter heuvelman

En, waar ging het over? Wat kwam aan bod?

• Det

Ik heb het gezien en vond het nogal matigjes. Het ging met name om de top 10 van gekochte spellen. Uiteraard zijn dat de grote klassiekers als Monopoly, Risk, Stratego, Trivial Pursuit en Scrabble. Momenteel is Cranium ook populair.

Op twee stond Carcassonne. De presentator had er nog nooit van gehoord.

Ga je er dan even in verdiepen zou ik zo zeggen als je dit presenteert.

Op één stond Kolonisten van Catan. Erg leuk dat deze twee bovenaan staan. Maar als een presentator er dan bij zegt dat Kolonisten op Carcassonne lijkt, omdat je daar ook gebieden moet veroveren, dan heb ik zoiets van: “Zeg dan niets!”.

Verder was er een klein interview met Thomas Jansen (ontwerper van UWO).

Kortom, leuk dat er weer eens iets over bordspellen was, maar ze hadden zich beter moeten laten informeren. Bovendien miste ik informatie over het Spellenspektakel. Dat werd helemaal niet eens genoemd…

Det

• Bartjes!

Ik sluit me volledig bij deze uiteenzetting aan…

• Aerjen

Ook was er nog een stukje live over de spellenclub Tyche in Amstelveen. Voor de mensen die het hele item over spelletjes nog willen zien met een grote inbox: het stukje is 12 MB en duurt 4.22 minuten. Als je me je e-mailadres doorstuurt stuur ik het op.

Aerjen ( van de spellenclub die te zien was :-) )