ik kom de laatste tijd steeds meer de naam van dit spel (Runebound) tegen.
nu vroeg ik me af wat jullie van dit spel vinden.
en als het de moeite is om tekopen in essen.
Ik heb Runebound meegenomen uit de VS toen ik daar op vakantie was (weekje geleden, zucht) en heb het ondertussen 2x gespeeld.
Het is een leuk spel. Het laatst zich het best als een soort Advanced Talisman beschrijven.
Het heeft een mooie opbouw qua plot; hoe zwaarder de opdrachten des te meer kom je te weten over het achterliggende verhaal en de uiteindelijke oplossing.
Enige nadeel is de Downtime; de tijd tussen je beurten. Er is nauwelijks interactie met de andere spelers als je niet aan de beurt bent.
Maar al met al een aanrader.
Unzepe
Runebound ziet er geweldig uit maar valt wat mij betreft vies tegen.
Ik ben een talisman-fan (geweest) en je vraagt je dus af waarom ik dit spel niet goed vind:
Nu, zoals al door anderen gezegd: de interactie is nihil. Bij Talisman kun je elkaar aanvallen en spells op elkaar gooien. Aanvallen mag in dit spel weliswaar ook, maar heeft weinig zin.
Het vechtsysteem is nodeloos complex. Het vereist met al die voorwerpen en volgelingen een hele boekhouding, terwijl de anderen zitten te wachten.
De bewegingsdobbelstenen lijken leuk, maar voegen niets taktisch toe. Nodeloos ingewikkeld gepuzzel en dan weinig strategische beslissingsmogelijkheden.
De setting en het artwork zijn al zo gefixeerd op een nogal puberaal-geweldadig universum met van die Amerikaanse heldinnen met cup C, dat het sprookjesachtige gevoel niet wil ontstaan.Hoe mooi verzorgd het ook is.
Nu, anderen vinden het spel geloof ik wel aardig. Misschien spreekt uit bovenstaande vooral mijn teleurstelling, want ik snak naar een talismanopvolger met meer taktische diepgang, en hetzelfde grappige sprookjes/mythe-gevoel.
Ook Ruckkehr der Helden, de Duitse talismanvariant, mist interactie en lijdt in nog sterkere mate onder een soort Xenia-warrior-princess artwork. Wie voorstaat is bovendien niet meer in te halen…
Joost
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?