piratenspel

• Joszti

Welk spel met het thema piraten is de moeite waard?

Onlangs verschenen er volgens mij een aantal, bijvoorbeeld Pirates van Eagle Games(of nog niet uit?) en Pirate's Cove van Days of Wonder.

Een vriend van mij heeft Blackbeard van Avalon Hill, maar dat vind ie zelf niet de moeite waard, dus dat komt nooit de kast uit, dus wie weet wat te kopen?

• RJansen

ik vind Cartagena en Mutinity erg geinig

Verder komt ook nog Piratengold uit dit jaar…

grt

• Erwin Broens

Mutiny is een lollig spel:

http://www.spellink.nl/index.php?spel_id=434

• Pascal

Corsari van Leo Colovini uitgegeven door Piatnik is een schitterend en verslavend kaartspel met ‘piraten’ als thema. Ook Korsar, het vroegere Pirat, van R Knizia is leuk en luchtig

• Bastiano

Ik vind Piratenbaai (Pirate's Cove) ook een leuk spel. Niet te moeilijk, wel voldoende taktiek, en ook nog eens mooi uitgevoerd!

• Erwin

Ik ben het eens met Bastiano dat Pirate's Cove een heel LEUK spel is, maar er zit echter bijna geen taktiek in, maar wel ongelooflijk veel geluk. Met taktische spellen win ik namelijk altijd, maar hier verlies ik tot nu toe nog elke keer door de VRE-SE-LIJ-KE dobbelstenen :-(

• Bohnaparte

Als je van geluksspellen houdt is Störtebeker wellicht een optie. Speelt ook leuk, maar is mijns inziens redelijk van geluk afhankelijk. Wel erg geschikt voor 2 personen. Ander piratenspel in mijn bezit is piratenpoker die mij echter maar matig bevalt.

• FreakFire

Ik kan slechts bovenstaande titels herhalen, maar wil er ook nog 1 toevoegen : Pirates of the Spanish Main! Dit is een collectible fleet battle game… Spelers verzamelen een piraten vloot waarmee ze het tegen elkaar opnemen… Een vloot bestaat uit een aantal schepen (allemaal met hun eigen sterktes en zwaktes), die je eventueel kunt bemannen door een speciale crew. Daarna is de jacht op het goud geopend!

Licht, simpel en redelijk goedkoop (voor 4,50 heb je een booster waar alles in zit om te spelen) en ERG leuk! :)

Mike

Bohnaparte schreef:

>

> Als je van geluksspellen houdt is Störtebeker wellicht een

> optie. Speelt ook leuk, maar is mijns inziens redelijk van

> geluk afhankelijk. Wel erg geschikt voor 2 personen. Ander

> piratenspel in mijn bezit is piratenpoker die mij echter maar

> matig bevalt.

• Galapagos

Als je op zoek bent naar een strategisch Piratenspel kan je Meuterer proberen. Het is wel in het Duits, maar in in Duitsland dan ook voor maar € 4,50 ter verkrijgen. Sterk spel en velen op Brettspielwelt zijn het met mij eens :-)

Galapagos