GIPF demo in Tilburg

• John

Hallo allemaal,

Op 28 november is er een GIPF demo in de OBT van Tilburg. De demo zal van 13:00 tot 17:00u zijn. Je krijgt er spel uitleg en je zal spelen tegen iemand die het spel naar alle waarschijnlijkheid ook niet kent. Heb je interesse kom dan gewoon.

Ook zal er hier gekeken worden naar eventuele interesse om een clubje overeind te zetten. Komt allen en heb plezier.

groeten,

John

• ylorea

Hallo John,

Ik neem aan dat je de bedoeling hebt om mensen te intreseren in je ongetwijfeld zeer interesante spel. Echter als iemand meteen al begint te gooien met afkortingen en zo, dan ben ik persoonlijk al gelijk niet meer geintreseerd. Wellicht is het handig om minimaal te vermelden waar GIPF voor staat. Wellicht is het verstandig om even te vertellen wat obt is, waar het te vinden is….

Wellicht is het ook aardig om minimaal een idee te scheppen van wat GIPF inhoud. Is het een bordspel, dan zal je ongetwijfeld een andere groep spelers aan willen spreken als waneer je het hebt over een life-role-play gebeuren.

met vriendelijke groet,

Ylorea

• John

Misschien heb je gelijk.

GIPF staat voor GIPF zo heet het spel nu eenmaal daar kan ik helaas niets aan doen.

OBT staat voor Openbare Bibliotheek Tilburg.

Over het spel GIPF:

Om beurt moeten de spelers een stuk in het spel brengen met het doel 4 stukken op een rij te vormen. Wanneer een speler daarin slaagt, mag hij de rij van het bord nemen en ook de stukken van de tegenstrever slaan die in het verlengde liggen van deze rij. Hierdoor ontstaan er snel wisselende spelsituaties die het verloop voortdurend doen kantelen. GIPF is een spel dat klassieke ingrediënten koppelt aan totaal nieuwe regels en wetten. De onverwachte wendingen en de onuitputtelijke mogelijkheden maken van GIPF een uitdaging voor zowel occasionele als fanatieke spelers.

Ik hoop dat het nu allemaal iets duidelijker is.

• john

Uiteraard staat Kris Burm ook weer op het spellenspektakel.

Kom gewoon eens kijken wat het is dat GIPF.

Hou je van het zwart wit spel categorie dammen dan moet je deze spellen zien.