Ticket To Ride

• Bartjes!

Als je al Union Pacific, Trans America of Stephenson's Rocket hebt, is het dan nog de moeite waard om Ticket To Ride ook in huis te halen?

• Erwin Broens

TTR is een leuk familiespel met het thema treintjes. Als je UP en TA reeds bezit, zou ik TTR niet bovenaan het verlanglijstje zetten.

Als je een steviger treinenspel zoekt, zou je eens naar Age of Steam van Warfrog kunnen kijken.

• Bartjes!

Oke, thanks, Erwin! Richt ik me nog even op de rest van mijn lijstje (die is namelijk met onder andere Goa, Hanse, Attika, Sint Petersburg, Genius, War of the Ring en Puerto Rico kaartspel nog lang genoeg :) )

• RJansen

op War of the Ring na heb ik ze allemaal.

Goa vind ik de beste voor 3 of 4 spelers.

Voor 2 spelers is genius heel aardig

greetz

Raaf

• Bartjes!

Met dank voor de tip, Raaf. Dus een ‘aanschaf-top-7’ van de bovengenoemde spellen zou er hoe uitzien volgens jou?

• RJansen

Ha Bartjes,

mijn volgorde zou zijn:

Goa

PR Kaartspel

St. Pete

Genius

Attika

Hanze

en War of the Ring zal ik eerst moeten testen…

• Joost Kleppe

Niet met Erwin eens. Hij staat bekend om zijn liefde voor ‘stevige spellen’, dus begrijpelijk dat hij dit schrijft. Ticket to Ride is naar mijn smaak veel veel beter dan beide genoemde spellen. De spanningsboog is fantastisch, het mechanisme elegant en eenvoudig. Alan R. Moon is nooit mijn lievelingsauteur geweest: ik vind Elfenland een erg geconstrueerd spel bijv., maar dit spel is gewoon super. Ja: het geluk speelt een vrij grote rol. Dus als je daar niet van houdt moet je het niet kopen. Er zijn echter genoeg mogelijkheden het lot te beïnvloeden bij TtR.