Taal Onafhankelijke Duitse spellen

• Smokey

Ik ben van plan dit jaar flink wat spellen te kopen bij Spiel en Spellenspektakel, maar ik vroeg mij af welke spellen nu echt ‘taal onafhakelijk’ zijn.

Enkele woorden in het duits vind ik niet echt storend, maar hele zinnen in het duits vind ik al een stuk minder leuk.

Welke van de volgende spellen zijn Taal onafhankelijk ?

In 80 Tagen um die Welt

Nacht der Sterne

How Ruck!

Avalon

Hellas

Alles im Eimer

Odins Raben

Rette sich wer kann!

Der Kleine Prinz

Jambo

Elchfest

Oh, Pharao!

Einfach Genial

Spy

Saga

Das Riff

Manga Manga

Dracula

Is er ergens een site waar ik dit soort dingen kan opzoeken ? Alvast bedankt!

• Stico

Ik ken lang niet al de spellen in je lijst, maar

Oh, Pharaoh!

Einfach Genial

Spy

Saga

zijn absoluut taalONafhankelijk.

Je zou eens kunnen kijken op Boardgamegeek: daar kan je meestal afbeeldingen van het spelmateriaal vinden.

• cherksken

van diegene die ik ken

zijn deze taalonafhankelijk:

Alles im Eimer

Elchfest

Saga

en deze met belangrijke Duitse tekst op de kaarten:

How Ruck

Hellas

Odins Raben

Dracula

groeten

Tony

• momo

Hoi,

Ook “rette sich wer kan” is een spel zonder tekst.

Ik heb het zelf niet maar elchfest schijnt nogal vaag te zijn. Pharao is een hele leuke. Ik zie dat je vorral 2 pers. spellen erop hebt staan, mocht je er nog aan kunnen komen(hij is uit produktie) dan mag je Druiden walzer uit de kosmos 2pers serie niet laten liggen! Vorig jaar lag hij voor 5 € in Essen.

Veel plezier, momo

• B a r t

Op de webstek van onze club (links-taalonafhankelijk) vind je een lijstje taalonafhankelijke spellen. Deze lijst is zeker niet volledig, en sowieso nooit af.

Aanvullingen worden in dank aanvaard.

Groeten,

Bart

http://users.pandora.be/arsludendi

• Smokey

Bedankt voor de reacties, nu weet ik welke spellen ik bij Spiel kan kopen en welke spellen ik bij het Spellenspektakel moet kopen (mits ze reeds in het nederlands zijn).