Is Uno hetzelfde als Solo ?

• Smokey

Hallo,

Ik ben reeds in het bezit van het spel Uno, nu heb ik in de winkel de spellen Solo en Duo zien liggen. Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de spellen en of het waard is om een deze 2 spellen aan te schaffen, aangezien ik UNO al heb. Is Uno het zelfde als Solo ?

Alvast bedankt,

Smokey

• Smokey

Weet iemand hier het antwoord op ?

• Erwin Broens

Solo is verwant aan Uno (beiden zijn varianten op “Pesten”).

Duo werkt anders:

Er zijn in totaal vier kleuren, vier cijfers en vier symbolen. Een kaart bevat één kleur, één cijfer en één symbool. Verder zijn er jokers met alleen een kleur, cijfer of symbool. Ook zijn er jokers met alle kleuren, cijfers en symbolen. De spelers krijgen zeven kaarten. Er zijn twee aflegstapels en een trekstapel. Tijdens je beurt mag je een kaart afleggen, als deze kaart op minstens twee van de drie onderdelen overeenstemt met de bovenste kaart van een aflegstapel. Je mag afleggen tot je niet meer kunt of wilt. Je moet minimaal één kaart afleggen. Wie zelfs dat niet kan, moet een kaart van de trekstapel nemen. Als een speler al zijn kaarten kwijt is, stopt de ronde. Degene die als eerste zijn kaarten kwijt is, krijgt net zoveel punten als het aantal kaarten dat zijn medespelers nog bezitten.