Pirates of the Spanish Main boosters te koop

• Roach

Hoi,

Momenteel is het hitspel “Pirates of the Spanish Main” erg moeilijk te verkrijgen, aangezien de eerste lading in Nederland bijzonder snel uitverkocht was op de meeste plaatsen.

Ik heb echter nog een aantal ongeopende boosters liggen, dus mail me als je interesse hebt. De winkelprijs is normaal gesproken ?4,50 tot ?4,99, maar ik verkoop ze per stuk voor ?4,25 en vraag ?16,- per vier stuks. Wees er snel bij, want ook bij mij geldt op is op!

• WarpFlame

“hitspel”… Is dat je persoonlijke mening?

Van wat ik gezien en gelezen heb (waaronder de regels) lijkt mij het een erg matig spel. Buiten de vormgeving na. Maar goed. De tijd zal het zeggen.

• Roach

Dat is niet mijn persoonlijke mening aangezien ik helaas nog niet de kans heb gehad het spel te spelen. Het is simpelweg gebaseerd op de snelheid waarmee de eerste run uitverkocht was.

Ik kan niet anders dan alleen oordelen over het uiterlijk, en dat vind ik fantastisch.

Doet er ook niet toe, ik ben de boosters inmiddels kwijt.

• Maurice

Ik ben het met Roach eens dat het een erg tof concept is. En het speelt ook best leuk. En daarnaast ben ik dol op piraten spelletjes, dus wat mij betreft een hit!

Groets

Maurice

• WarpFlame

Dan raad ik je toch even aan om eerst even de regels te lezen.

http://www.wizkidsgames.com/pirates/

driect naar de regels:

http://www.wizkidsgames.com/documents/Pirate_rules_lo.pdf

Waar ikzelf over val is het volgende:

“Each mast of a ship has a cannon that can shoot at enemy ships. A cannon is eliminated (can no longer shoot) when its mast is eliminated. When you give a ship a shoot action, you may shoot any of its cannons at any available target within range. When a cannon shoots, draw an invisible “line of fire” from the associated mast’s center point to any part of the target ship.”

Dan vraag ik me af waar de broadsides zijn gebleven. Misschien ten goede van de speelsnelheid maar niet echt voor het realisme.

• Roach

Het spel is niet bedoeld om realistisch te zijn!

Als je meer realistisch wilt spelen moet je Wooden Ships & Iron Men gaan doen, om maar wat te noemen.

Pirates o/t Spanish Main is juist bedoeld als fun snel actiespel. WS&IM is een veel trager tactisch spel.

Ik denk dat je het doel van het spel niet snapt. Je moet het meer zien in de categorie “Duitse spellen”. Die zijn eigenlijk nooit realistisch, maar de grote kracht ligt hem in de spelmechaniek en -thematiek, niet in het realisme. Als je realisme zoekt heb je niets aan dit spel, als je fun zoekt wel.

• WarpFlame

Ik snap het prima roach.

Het doel van het spel en voornamelijk wizkids is mij duidelijk genoeg.

• Frank Hakstege

>Het doel van het spel en voornamelijk wizkids is mij duidelijk genoeg.

Inderdaad, dit in tegenstelling tot bijv. Herr Teuber en zijn kolonisten series. Of Herr Knizia en zijn succesvolle spellen. Geen van allen willen ze succevol zijn en geld verdienen…..

Grow up.

• Roach

Ik had kunnen weten dat jij het was Frank. :) Bericht-notifier in m'n mail noemde geen naam, maar inhoud was herkenbaar genoeg.

Tot morgen!

Voor wat betreft WarpFlame… ach, ieder zo zijn ding, toch? Hij moet alleen wel eerlijk blijven en naast Wizkids toch zeker ook Wizards of the Coast noemen, met hun ontelbare uitbreidingen voor Magic TG. Je maakt mij niet wijs dat je zoiets ook met PotSM kunt doen.

• WarpFlame

Wat een kneuter opmerking “grow up” zegt het kind.

Roach begint al dat ik het niet snap en nu Frank met dit. Zullen we het bij het onderwerp houden.

“Misschien ten goede van de speelsnelheid maar niet echt voor het realisme.”

Schreef ik. Daaruit kunnen jullie toch opmaken dat ik naast het realisme ook de speelsnelheid in acht neem. Het doel van het spel en toegangbaarheid overzie ik niet. Hierbij gaf ik alleen aan dat ikzelf het jammer vind dat een belangrijk detail als “broadside” weg is gelaten.

En ja ik ben wel een beetje wizkids/WotC af.