Reiner Knizia

• gert-jan

Een gerucht.

Het is opvallend hoeveel spellen Reiner Knizia ontwikkeld. Er is geen enkele spellenauteur die het aantal spellen per jaar uitbrengen evenaard van Reiner Knizia.

Maar is Reiner Knizia ook iemand die zijn naam aan spellen geeft terwijl anderen het spel ontworpen hebben ?

Wie weet hier antwoord op.

• Erwin Broens

Ik vind dit eerlijk gezegd een vreemd verhaal.

De beste man staat i.h.a. midden in de nacht op, besteedt een groot gedeelte van de dag aan de ontwikkeling van spelontwerpen en schuift 's avonds aan tafel bij zijn testgroepen. Het verbaast mij niet dat hij veel spellen aflevert, vooral ook omdat hij delen van spelmechanismen vaak in meerdere spellen gebruikt en omdat veel van zijn spellen onder een andere naam opnieuw worden uitgegeven.

Waar heb je dit rare gerucht opgevist?

• Akke

Ach, dat gerucht speelde al vier jaar geleden als grap op rgb:

http://makeashorterlink.com/?Y1BD26569

• Erwin Broens

Akke schreef:

>

> Ach, dat gerucht speelde al vier jaar geleden als grap op rgb:

Da's waar ook, er zijn meer dan 10 duplicaten in omloop.

:-)

• gert-jan

Mij is nu duidelijk hoe dit gerucht in de wereld is gekomen.

Het is gewoon knap om zoveel spellen te maken. Natuurlijk kun je spellen van hem niet leuk vinden of slecht. Blijft het feit dat het knap is zoveel spellen te maken.

GJT

• Hieke

Eenzelfde soort vraag heb ik ooit gesteld aan Franz Vohwinkel. Zijn naam is verbonden aan zoveel spellen, dat ik het vermoeden had dat de naam “Franz Vohwinkel” een groep van vormgevers omvatte. Hij moest hier hartelijk om lachen, en zei dat hij hier inderdaad (samen met zijn vrouw) meer dan een dagtaak aan heeft!

• guido

In een interview zegt Knizia:

Ik heb ontworpen spellen klaarliggen voor de aankomende jaren, een buffer dus.

Geen idee of dit waar is.

Guido

• Unzepe

Het gerucht is niet zo gek.

Zeker als je bedenkt dat de heer Knizia het zelfde spel onder twee verschillende titels (en themas) uitbrengt.

King's Gate = LotR: FotR!!!!!

Unzepe