War of the Ring

• Stefan

Voor alle geïnteresseerden:

War of the Ring zal dit najaar, preciezer kan de Productmanager board games van 999 Games het op dit moment niet brengen, door 999 Games in Nederland uit worden gebracht. Nog even wachten dus voor zij die ook reikhalzend naar dit, volgens verschillende spellentesters, erg goede spel uit zitten te kijken.

Groet.

• Erwin Broens

De Nederlandstalige editie moet deze week verschijnen (afhankelijk van de tijdige uitlevering door de Italiaanse producent).

De Engelstalige regels vind je hier:

http://www.fantasyflightgames.com/lotrwar.html

• Jan

Hallo Erwin,

Ik heb de Engelstalige spelregels gedownload en doorgelezen. Hoewel de verhalen op boardgamegeek wisselend zijn lijkt het mij een schitterend spel. Ik heb het gevoel dat de spelauteurs geprobeerd hebben Tolkiens boeken zo nauwgezet mogelijk te volgen zonder de spelstrategie te veel te willen sturen. De uitvoering (speelfiguren, speelbord en de vele speelkaarten zoals geïllustreerd door John Howe) ziet er ook zéér veelbelovend uit. Ik ben er nog nooit in geslaagd R. Knizia's In de Ban van de Ringspel met goed gevolg uit te spelen maar dat zal mij er zeker niet van weerhouden om “War of the Ring” aan te schaffen. In de aanloop naar de release van de “Lord of the Rings: Return of the King” extended DVD-set (ergens in de tweede week van december) zal ik mij dus nog vele avonden onledig kunnen houden met het naspelen van de strijd om Middenaarde. Ik kijk er naar uit!

Met vriendelijke groet,

Jan.

• hunselnarie

weet iemand als “war of the ring” ook nog leuk blijft als je het met drie of vier spelt.

mij lijkt het spel echt goed spelbaar is met 2.

maar met 3 of 4 heb ik mij twijfels.

• Stefan

Herstel:

999 Games distribueert War of the Ring. Phalanx brengt het spel uit.

• Jan

Hallo Hunselnarie,

Het spel is m.i. overduidelijk een tweepersoonsspel. De drie- en vierpersoonsvariant lijkt mij wat “gezocht”. Je speelt dan in teams (voor wat betreft de vierpersoonsvariant) waarbij beurtelings één van de spelers in een team als “leidende” speler fungeert. Ik heb, de spelregels doorlezend, níet de indruk dat het spelen in teams iets toevoegt aan het spel, eerder het tegendeel. Maar ik ben volgaarne bereid het eens te proberen als het spel eenmaal in mijn bezit is!

Met vriendelijke groet,

Jan.

• Wilfred

Ik heb vele reviews en testgame verslagen doorgelezen en daaruit blijkt dat het spelen met drie en vier personen niets af doet aan het plezier van het spel. Het wordt juist wat lastiger om het spel te spelen, daar je nu ook nog eens rekening moet houden met je teamgenoot. Dus veel overleggen. :)

Is er trouwens al wat meer bekend over de leverdatum? Het zou mooi zijn als het deze maand nog uit komt.

Wilfred

• Jan

Hallo Wilfred,

Phalanx Games en leverdata? Ik heb daar persoonlijk geen hoge pet van op. Vorig jaar tijdens het spellenspektakel stond Phalanx Games daar met een stand die “Das Zeitalter Napoleons” en “The age of Napoleon” aanprees. Binnen zéér korte termijn zou er ook een Nederlandstalige versie van uitkomen. We zijn inmiddels een jaar verder maar nog steeds géén Nederlandstalige versie. Meneer Blennemann reageerde nog op een mailtje van mij in februari jl. met de opmerking dat ik nog even geduld moest oefenen maar dat dan toch héél snel de Ned. versie verkrijgbaar zou zijn…….

En bedenk hoe de met Phalanx Games gelieerde firma 999-Games met leverdata omgaat. Bijvoorbeeld die van de Nederlandstalige versie van het kaartspel “Kolonisten van Catan” en met name de uitbreidingssets. Waar is de “Barbaren en handelsheren”-uitbreiding? Hoe lang heeft het niet geduurd voordat we de release mee mochten maken van de andere uitbreidingssets?

Ik wil verder niets af doen aan de kwaliteit van de 999-Games en Phalanx Games (hoewel de spelregels van de laatsgenoemde firma soms te wensen overlaten), maar het zich houden aan leverdata is, volgens mijn bescheiden mening, niet hun sterkste punt.

Maar bedenk: geduld is een schone zaak en wat in het vat zit verzuurt niet.

Met vriendelijke groet,

Jan.

• Erwin Broens

Jan schreef:

>

> Phalanx Games en leverdata? Ik heb daar persoonlijk geen hoge

> pet van op.

Voor alle duidelijkheid: War of the Ring wordt geproduceerd door de Italiaanse uitgever Nexus. Een vertraging komt in dit geval voor hun rekening.

• Wilfred

Heb een mail terug gehad van Phalanx/999 games.

"Phalanx Games gaat inderdaad War of the Ring in het Nederlands uitgeven. 999 Games B.V. zal de distributie voor haar rekening nemen.

Het spel zal begin oktober 2004 in de winkels liggen en gaat ongeveer 50 euro kosten."

Dus we zullen nog even moeten wachten.

Wilfred