Puerto Rico

• kos

ik hoorde laatst van een medegamer de volgende variant van pr:

elke nieuwe ronde kiest eerst iedereen een rol (reihum vanaf de gouverneur) legt deze voor zich en daarna worden de rollen uitgespeeld (reihum vanaf de gouverneur), je ziet dus wie welke rol gaat spelen. - dit dus itt normale spel waarbij je een rol kiest, deze speelt, daarna volgende speler 1 van overige rollen, speelt etc.

heb zelf geen erv met deze variant, wie wel, en hoe bevalt die? lijkt me een verrijking van het spel qua strategie maar waarom was niemand hier dan eerder op gekomen!

• Bram

Ik heb deze variant al op het spellenspektakel van vorig jaar voorbij horen komen. Ik heb hem echter nog niet gespeeld.

Ik verwacht dat er strategisch gezien een iets ander spel wordt. Je weet beter wat er die ronde gaat komen, maar je bent minder flexibel, omdat je al gekozen hebt. Je moet dan echt de ronde doorrekenen ipv te kijken op het moment dat je aan de beurt bent.

• Stico

Ik denk ook dat die variant het spel sterk gaat vertragen en persoonlijk vind ik de vlotte speelbaarheid juist een grote troef van PR.

• Erwin

Ik heb dit 2 keer zo gespeeld en vond er eerlijk gezegd niet veel aan.

De onverwachtse factor van wie wat gaat doen, maakt het spel juist leuk en dit waren tamelijk matte potjes