Zag dit spel nu voor 't eerst in Nederland te koop staan en ben benieuwd of er al mensen hier zijn die dit spel al gespeeld hebben.
Hallo Herman,
Ik heb het spel gespeeld en vond het best de moeite waard. Héél vroeger ben ik mijn “bordspelcarriére” begonnen met het, bij velen overbekende, veroveringsspel Risk. Risk: Godstorm is een uiterst speelbare variant op Risk. Het principe (gebieden veroveren) is hetzelfde gebleven. De manieren waarop je dat kunt doen zijn gevarieerder. Zo kun je legers versterken door er goden aan toe te voegen en kun je eenheden inzetten in een soort “onderwereld” vanwaaruit je weer “aardse” gebieden aan kunt vallen. Ik vind het persoonlijk géén topspel (ik vind “A game of thrones” bijvoorbeeld veel uitdagender) maar het is ook beslist geen slécht spel. Het ziet er in elk geval goed uit en met het maximaal aantal spelers (4 spelers dus) kun je er een heel plezierige anderhalf á twee uren mee doorbrengen. Overigens lijkt het spel als twee druppels water op Risk 2210. Als dat spel al in je bezit is hoef je Godstorm beslist nÃÂet te kopen.
Succes met je beslissing/aankoop.
Met vriendelijke groet,
Jan.
Bedankt voor je reactie.Kerst komt er aan en dan wil je natuurlijk wel weer wat nieuws;Heb onlangs A&A Revised en D-Day aangeschaft en Risk Godstorm leek mij wel leuk voor samen met mijn oudste Kids(9 en 11)
Is het speelbaar met z''n tweeen ?
A Game of Thrones lijkt mij ook heel erg leuk want ik heb de hele serie gelezen van George RR Martin maar je moet volgens mij minstens 4 personen hebben om het te spelen.
MVG
Herman
P.S.:Is de uitbreiding er al voor AGOT ??
Hallo Herman,
Risk: Godstorm is best met z'n tweeën te spelen, ik vind persoonlijk een spel met z'n vieren leuker. Dan heb je nog een beetje ruimte voor diplomatie en verdragjes sluiten. Altijd een leuk element in dergelijke spellen. Je hebt m.i. met A&A: Revised en D-Day trouwens al een paar mooie spellen in huis gehaald.
Bij mijn weten is de uitbreiding van A Game of Thrones (A Clash of Kings heet die uitbreiding volgens mij) nog niet gereleased. Als ik het mij goed herinner moet ACoK in oktober verkrijgbaar zijn. Afgezien van het feit dat het daarmee een zespersoonsspel wordt worden er ook nog verschillende nieuwe eenheden geïntroduceerd (belegeringstorens) en kun je havens bouwen. Ook spelregeltechnisch schijnt er het e.e.a. te zijn gewijzigd. Op de site van Fantasy Flight Games is bij mijn weten al het e.e.a. te zien. Ik heb het basisspel alleen nog maar met z'n vijven gespeeld en volgens mij is het spel dan het uitdagendst. Op de doos staat vermeld dat het spel geschikt is voor 3 tot 5 spelers.
Met vriendelijke groet,
Jan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?