fanatieke bordspelers voor documantaire

• Rian van den boom

Wie is er erg fanatiek in het beoefenen van bordspellen en spendeert er veel tijd en energie in. Hoe gaat een parner daar mee om ? Ik ben op zoek naar mensen die het leuk vinden om mee te werken aan een serieuze documantaire oevr dit onderwerp.

Graag reactie met korte beschrijving van wat voor betekenis het voor jouw heeft en hoe je parner daar mee om gaat.

Groeten Rian van den Boom

• Wim

Kijk, zo'n documentaire moet natuurlijk ook het Spellenspektakel meenemen. Het grootste evenement in Nederland voor spelers :)

Geen idee wat voor vorm de docu moet aannemen, maar mocht je het gootste spellenevenement in de Benelux willen opnemen in je docu, laat het dan even weten (ik organiseer het geheel, vandaar).

• kos

bij deze mijn reactie…

betekenis:

- als ik een tijd geen bordspel(*) gespeeld heb word ik chagrijnig

- tijdens het spelen word ik vrolijk.

- benieuwd naar nieuwe spellen kijk op internet en interview mensen.

partner:

de partner heeft dat minder, die kijkt tv thuis ofzo.

(*) beer&pretzels oftewel echt bordspel aan tafel met meerdere echte personen (of tweepersoons kaartspel), dus online computer bordspellen buiten beschouwing.

• hunselnarie

wim

je hebt helemaal gelijk als je van bordspellen spelen houdt dan moet je eens bij het spellenspektakel zijn geweest.

maar ik moet ook even kwijt als je zon verslaafde bent als ik dan moet je ook elk jaar naar “spiel” in essen dit is de grootste spellen beurs van de wereld.

hier vindt je echt alles wat met bordspellen temaken heeft.

van oud tot nieuw.

En dat ook nog goed geprijsd.

En hier is geen sprake van prijs afspraken tussen de standhouders.

En dat is helaas op het spellenspektakel wel het geval.

• Erwin Broens

hunselnarie schreef:

>

>> En hier is geen sprake van prijs afspraken tussen de

> standhouders.

> En dat is helaas op het spellenspektakel wel het geval.

In Essen gelden wel degelijk prijsafspraken voor de fonkelnieuwe spellen.

Het jaarlijks terugkerende ritueel:

Een kleine speciaalzaak verkoopt nieuwe spellen tegen scherpe prijzen. De medewerker van de grote warenhuisketen gaat even klagen bij de uitgever. De medewerker van de uitgever stapt naar de kleine speciaalzaak en verplicht deze de prijs te verhogen (een weigering leidt tot staking van leveringen tijdens de beurs).

• hunselnarie

ik ben nu al een paar keer in essen geweest.

en als ik het verschil van prijs bij voorbeeld aan begin van de dag en aan het eind van de dag en dan ook nog eens de verschillende handelaars bekijk dan kan je 10 tot 15 € besparen op bv. civilization.

en dit is maximaal 5€ als de handelaar goede zin heeft op spellenspektakel.

• Erwin Broens

Dergelijke prijsontwikkelingen komen ook voor.

Ik doelde met name op de nieuwe Duitse spellen. Aan het begin van de beurs zijn die vaak spotgoedkoop, totdat de traditionele klaagsessie leidt tot de eerder genoemde maatregelen van de uitgevers.