Yes

• Marcel

Hoi,

Ik zag net bij de Intertoys, het spel Yes (van Ravensburger) liggen. Weet iemand wat voor soort spel dat is? Ik dacht, dat het op Spiel Essen, pas gepresenteerd zou worden. Is het dan niet raar, dat het nu al in de winkel ligt.

Groetjes,

Marcel

• Erwin Broens

Een bordspel voor 2-6 spelers. Het spelbord toont een wereldkaart, die in vijf continenten is verdeeld. In de loop van het spel investeren de spelers in bepaalde landen en/of economische sectoren (olie, landbouw enz.). Deze investeringen leveren weer geld op. Degene die als eerste 1.000.000 verzamelt, is de winnaar. Je wint ook als je de op jouw twee opdrachtkaartjes afgebeelde combinatie van investeringen bezit. Aan het begin van jouw beurt gooi je twee dobbelstenen. De ene steen bepaalt welke actie jij uitvoert, de andere steen is voor de volgende speler. Als je een YES- of een NO-symbool kiest, moet je een van de desbetreffende kanskaarten trekken. Als je een CASH-symbool kiest, verplaats je de CASH-steen naar een nieuw actieveld. Hiermee activeer je een telling. Dan ontvangt de speler met de meeste investeringen in het aangegeven continent of de economische sector een premie van 100.000. Je kunt deze CASH-actie ook via een blinde veiling aan jouw medespelers aanbieden. Het COUNTRY-symbool levert een landkaartje op, waarmee je een nieuwe investering activeert. Met de symbolen BUY en SELL kun je landkaartjes van medespelers kopen c.q. aan medespelers verkopen.

• gert-jan

Maar het spel is niet Ducosim waardig ?

• Klaas

Dat vind ik ook vreemd, weet jij dit Armand?

• SvR

Hallo Erwin,

Is er iets vreemds gebeurd met deze site?

Iedere reactie moet ik apart openen i.p.v. soepel te kunnen doorlezen, heel omslachtig.

Is het mogelijk deze wijziging terug te draaien?

Groeten,

Saskia

• Erwin Broens

SvR schreef:

>

> Hallo Erwin,

>

> Is er iets vreemds gebeurd met deze site?

> Iedere reactie moet ik apart openen i.p.v. soepel te kunnen

> doorlezen, heel omslachtig.

>

> Is het mogelijk deze wijziging terug te draaien?

Aan deze kant werkt alles normaal. Misschien was het een tijdelijk probleem?

Ik ben overigens niet de “beheerder” van deze site.

• JeVo

Dan moet je even boven aan op TOON REAKTIES drukken.

waarschijnlijk heb je je cookies opgeschoond, en dan heb je deze ook gereset.

Gegroet, Jeroen

• SvR

Hoi Jeroen,

Bedankt, je diagnose klopt!

Alles doet het nu weer.

Groeten,

Saskia

• Armand

YES is voor een andere doelgroep dan het publiek dat bij Ducosim komt. Het zit meer in de sfeer van de gewone familiespellen en dat is niet helemaal wat het Ducosim-publiek zoekt. De spellen die worden geslecteerd voor Ducosim is meer het bovenste segment van de spellen qua complexiteit en speltechniek. Ravensburger probeert altijd de mooie dingen te reserveren voor het Ducosim-publiek.

Groet, Armand