merchant of Venus

  • Sylvia van Dort

    Beste mensen,

    Ik ben op zoek naar informatie over twee spellen: Merchant of Venus en Empire Builder. Beide zijn mij aanbevolen als een goed spel en ook nog leuk voor twee personen. Behalve op de site van ene Cycloop, kan ik verder niets vinden over deze twee. Wie kent ze wel en heeft er ervaring mee?

    Alvast bedankt,

    Sylvia

  • JeVo

    Empire Builder is een spel uit de MB Game Master serie :

    * Empire Builder,

    * Shogun/Samurai Swords,

    * Axis & Aliies,

    * Fortress America,

    * Broadsides & Boarding Parties

    Grote, strategische spellen waarvan Axis & Allies het bekendste is. Meestal met meer dan 200 plastic speelminiaturen. Ik vind ze geweldig, maar je moet er van houden. Ik heb vorige week Empire Builder gekocht voor veel geld.

    Maar ik weet dat er een nieuwe versie wordt ontwikkeld door eagles games.

    www.eaglegames.net

    Merchant van Venus is geloof ik ook zo iets. Axis and Allies maar dan in de ruimte.

    Voor allebei geldt www.boardgamegeek.com

    Zoeken op : Gamemaster

    gegroet,

    jeroen volkers

  • Evertjan van de Kaa

    merchant of venis is geen vecht spel maar meer een handel spel. je hebt ruimteschepen en je moet planeten aan doen om goederen te kopen en verkopen. Je kunt ook je ruimteschip opwarderen zodat hij sneller is of meer laad ruimte heeft.

  • Jeroen

    > Empire Builder is een spel uit de MB Game Master serie :

    > * Empire Builder,

    > * Shogun/Samurai Swords,

    > * Axis & Aliies,

    > * Fortress America,

    > * Broadsides & Boarding Parties

    Eehhmm - je bent in de war met Conquest of the Empire. Empire Builder is een treinenspel van Mayfair…

    Kort gezegd gaat Empire Builder erom om routes tussen de steden in de VS aan te leggen (met een wasco-krijtje op het bord te tekenen), om daarna over die routes goederen te gaan bezorgen. Zie http://www.boardgamegeek.com/game/168

    Ik vind het zelf met zijn tweeen minder leuk, gezien je dan vrijwel alle interaktie mist…

    Merchant of Venus is een handels- en ontdekkingsspel, waarbij je eerst moet uitvinden waar je precies bepaalde goederen kunt kopen en verkopen om dat daarna daadwerkelijk te doen ;-). Winnaar is de eerste die een bepaalde geldbedrag bereikt.

    Mits je speelt met de snelstartregels, is dit ook best leuk aan te raden voor 2 personen. Zie http://www.boardgamegeek.com/game/230

  • Ron Huising

    Empire Builder is nog gewoon nieuw te koop.

    Merchant of Venus wordt toevallig zat. 4 sep door Joost Kleppe aangeboden op z'n prive veiling (zie berichten verderop op dit bord).

    Tussen 13.00 en 14.00 kunnen al zijn spellen van tevoren worden bekeken en vanaf 14.00 uur start de veiling.

    Adres : Oude Gracht 230A, Utrecht, 030-2332158.

  • Sylvia van Dort

    Bedankt voor de reacties! Jammer dat die veiling in de Joker op 4 september is gezien de spellenbeurs in de Jaarbeurs. Wellicht kom ik nog op een andere manier aan “Merchant of Venus”.

  • Erwin Broens

    Sylvia van Dort schreef:

    >

    > Bedankt voor de reacties! Jammer dat die veiling in de Joker

    > op 4 september is gezien de spellenbeurs in de Jaarbeurs.

    > Wellicht kom ik nog op een andere manier aan "Merchant of

    > Venus".

    Op de Amerikaanse Ebay komt Merchant of Venus zo nu en dan voorbij.

    Je zou in oktober ook een tripje naar de spellenbeurs Spiel '04 in Essen kunnen overwegen. Daar stikt het van de stands met tweedehands spellen.

    Een andere mogelijkheid is een “zoekopdracht” bij een Nederlandse handelaar in tweedehands spellen. Bijvoorbeeld:

    - The Game & Jigsaw Pit: http://www.bordspellen.nl/

    - 't Ezelsoor in Amersfoort. Telefoon: 033 - 4621250.

  • John

    Zelf heb ik Merchants bij eBay gekocht (ik geloof voor €20,-) en het is een geweldig spel. En om GJ nou “ene Cycloop” te noemen vind ik wat on eerbiedig klinken. Wij noemden hem altijd tuinkabouter, maar hij heeft ook vaak genoeg de titel “Gemeenste Man van Nederland” gehad.

  • koen

    … tegenwoordig gaat ‘Merchants’ een stuk hoger dan 20 euro op de diverse Ebay-sites … en terecht …