regelvraag Bang!

  • Lex

    Afgelopen weekend voor het eerst Bang! gespeeld. Erg leuk!

    Toch was 1 ding ons niet geheel duidelijk.

    Op een bepaald moment waren over:

    sheriff, deputy + renegade.

    Hoe gaat het nu verder? Voor de sherrif en de deputy is het duidelijk: zij moeten de renegade doden. Maar de renegade?

    1. Hij moet zowel de deputy en de sheriff doden, om het even in welke volgorde.

    2. Hij moet éérst de deputy en dán de sherrif doden.

    3. Hij hoeft alleen maar de sheriff te doden.

    De taak van renegade is om als laatste over te blijven, dus in principe zou ik voor optie 1 gaan. Klopt dit?

    Groetjes

    Lex

  • René Wiersma

    Voor zover ik het altijd begrepen heb moet de Renegade als laatste de Sheriff omleggen. Optie 2 dus.

  • cherksken

    Als hij eerst de sheriff doodt, is er dan niemand gewonnen?

    of winnen alle dooie Outlaws met terugwerkende kracht?

  • piet

    Vorige week hebben wij net hetzelfde probleem voorgehad. Ik ben dan maar de mening van de auteur gaan opsporen. Je kan ze lezen op BGG. Surf naar deze link: http://www.boardgamegeek.com/article/6578

    Ikzelf meen dat de suggesties bij het einde van de discussie de beste oplossing biedt.

  • Lex

    Bedankt allemaal voor de reacties.

    Ik denk dat ik voortaan optie 2 aanhoud: renegade moet eerst de deputy doden en daarna de sheriff.

    En in het uitzonderlijke geval dat de sheriff “per ongeluk” eerst gedood wordt (door b.v. dynamiet), spelen we gewoon het hele potje opnieuw … :-)

    (Volgens de regels zouden in dat geval de reeds doodgeschoten outlaws hebben gewoon, maar dat vind ik een beetje raar).

    Groetjes

    Lex