Wie heeft er tips voor het winnen van Axis & Allies Revised

  • burrie

    Gezien de response op deze vraag mbt tot de originele versie, ben ik eigenlijk wel benieuwd of er al mensen zijn die winnende tips hebben voor de revised editie.

  • Menno

    Vliegdekschepen. Die zijn essentieel om je vloot te verdedigen. Uiteraard met 2 fighters erop.

    Heb je die niet, dan heb je al vrij snel geen vloot meer…

  • Hunter

    Ehhhh, teveel tips, mogelijkheden etc om op te noemen.

    Kwa strategie: de Axis hebben in dit spel minder inkomen aan het begin dan de Allies. Om te kunnen winnen, moet je als Axis dus een beetje tempo erin zetten. Helaas voor Duitsland is Moskow wel erg ver weg. Infantry die in beurt 1 wordt gekocht kan pas in beurt 6 Moskow aanvallen. Hou daar dus rekening mee.

    Er zijn zoveel strategieen mogelijk. Zo kun je als Amerika er voor kiezen om de Japanner aan te vallen in de Pacific. Vliegtuigen en Vliegdekschepen zijn nu de “core” van de vloot en zijn redelijk goedkoop.

  • Bart

    Ik ben niet bekend met de revised versie, maar is dit lsechts een aanpassing van de regels of is ook het bord aangepast of zijn en nieuwe troepen bijgekomen?

    Als het alleen om gewijzigde regels gaat: zijn deze te downloaden of is het echt de bedoeling van de uitgever het spel opnieuw te kopen.

  • burrie

    Bart schreef:

    >

    > Ik ben niet bekend met de revised versie, maar is dit lsechts

    > een aanpassing van de regels of is ook het bord aangepast of

    > zijn en nieuwe troepen bijgekomen?

    >

    > Als het alleen om gewijzigde regels gaat: zijn deze te

    > downloaden of is het echt de bedoeling van de uitgever het

    > spel opnieuw te kopen.

    Ik heb zelf de oude versie niet kunnen spelen, maar het bord is verandered. Je hebt nu ook destroyers en artellerie (afkomstig uit A&A:Europe). Battleships hebben twee hits nodig. Enfin, je kan de regels downloaden bij www.avalonhill.com Kijk ook eens op Boardgamegeek.com en lees de postieve kritieken die deze versie krijgt. Er is ook veel meer balans. Vroeger wonnen de Allies bijna altijd, maar bij deze versie is er veel meer een balans.

  • Wim

    Er zijn veel verschillende taktieken. Om met Duitsland te winnen moet je eigenlijk elke beurt een fighter kopen. Die kunnen namelijk de geallieerde vloot bedreigen, maar ook vechten tegen de Russen. Zorg ervoor dat je in de eerste beurt alle Britse schepen in de Middellandse Zee hebt vernietigd, want je moet koste wat het kost Afrika veroveren. Dat is in totaal 12 punten waard. Veel A&A-ers vergeten dit en gaan voor de vele punten in Oost Europa.

    12 punten voor Duitsland erbij is mooi, maar voor de Brit eraf is funest. Zo stel je een amf. invasie uit en met die extra punten kun je zelf elke beurt die fighter kopen!

    Met Engeland en Amerika moet je Rusland steunen. Dat moet je hoofddoel zijn. Zodra Rusland valt is het spel zo goed als over. Stuur dus vliegtuigen, maar wat ook een goede taktiek is, is om via het noorden (liefst Noorwegen in bezit hebben) tanks en artillerie landen in Archangelsk of Karelië. Bouw nooit als Brit je tweede fabriek in India, want daarmee gaat Japan uiteindelijk altijd aan de haal en zetten zij elke beurt 3 tanks neer in India, waarmee Rusland vanuit het zuiden wordt bedreigd.

    Japan is, vind ik, het leukst. Je moet kijken wat Amerika doet. Richt die zich voornamelijk op Duitsland, dan moet je zorgen dat je vloot niet te groot wordt. Dat is namelijk heel duur en levert geen inkomen op. Ga dan rustig Australie en NZ veroveren en de gebieden zoals India. Je kunt zelfs landen in Afrika (Madagaskar is praktisch onmogelijk voor de Brit om te heroveren). En dan zo snel mogelijk een enorm tankleger bouwen, want nu zal de Duitser wel in het nauw zijn en kun je Rusland van achteruit aan vallen. Doe dit op zoveel mogelijk plaatsen, want de 4 gratis Russische mannetjes mogen maar op één plek staan. Als je vier landen aanvalt, redt je er dus misschien maar eentje niet.

    Succes!