Fovoriete wielerspellen

  • BoB

    In aansluiting op de opmerking van Michael Boogerd is het wellicht aardig eens te inventariseren wat de leukste wielerspellen zijn.

    Persoonlijk ben ik best gecharmeerd van ‘Demarrage’ (Um Reifenbreite) en ‘Der Ausreisser’. Der Ausreisser schijnt overigens ook in het NL's uit te komen of misschien zelfs al uit te zijn. Weet iemand hier meer van?

    Groeten van het type vriendelijk,

    BoB

  • Dominique

    Eddy Merckx vind ik ook heel goed, al zitten we dan terug in de jaren 70.

    Aan te raden zijn ook: Breaking Away, 6-tage rennen, Cyclo en Paris-Roubaix (in mijn ogen het beste wielrennen- simulatiespel dat er bestaat). Of Der Aussreiser ook in het Nederlands uitkomt weet ik niet, maar een aanrader is het in alle geval.

  • Ronald.

    Der Ausreisser zal dit jaar nog in het Nederlands uitkomen onder de titel Pedaalridders bij PS Games.

    Afgelopen zaterdag hadden wij onze jaarlijkse Tour du Cyclisme. Later deze week volgt een verslag met foto's in Spelmagazijn. Er worden dan diverse etappes verreden met Der Ausreisser (met verschillende regelvarianten), een bergetappe op Demarrage met een dubbelgroot bord, een tijdrit op de computer met een computerspel een een tijdrit op de hometrainer. Bij Der Ausreisser moet je bijvoorbeeld na elke etappe 2 kaarten terzijde leggen. Zo leg je in 3 etappes totaal 6 kaarten terzijde. Dit zijn de 6 kaarten waarmee je de afsluitende etappe begint.

  • BoB

    Mijn geheugen laat me even in de steek; is Breaking Away dat vrij recente piste-spel?

    Wat betreft de andere spellen heb ik slechts Eddy Merckx in Essen zien staan, maar dat was wel voor 45-50 EUR. Is het dat waard?

    Zijn Cyclo en Paris-Roubaix (afgelopen jaar voor het eerst live wezen kijken) nog in roulatie?

  • Peter Heuvelman

    Ik herinner me uit een grijs verleden ook iets als Homas toer, met een groot hardkartonnen speelbord en ploegen van 10 renners (de kopjes van de pionnen hadden allemaal een andere kleur, dus 10 gele pionnen met ieder een ander kleur kopje).

    Op de PC is er natuurlijk ook nog cycling manager 4, ook niet slecht.

  • Dominique

    Breaking Away bestaat toch al een paar jaartjes. Eddy Merckx is een collectors item geworden ondertussen. Het is vooral mooi vanwege de rennertjes die bij het spel zitten, speltechnisch biedt het minder. Er staan momenteel een aantal exemplaren van Cyclo te koop op Ebay België heb ik gezien. Paris-Roubaix vind je soms terug op de Franse veilingsite van Ebay.

  • Ronald.

    Er zijn een heleboel wielerspellen. Kijk maar op:

    http://www.cyclingboardgames.tk/

  • Hans Bodlaender

    Homas Tour hadden we thuis ook, maar echt stuk gespeeld werd bij ons Stap Op.

  • lovebaby

    Waarom staat ‘stap op’ hier niet bij?

    Geintje!

  • Dave

    Ik heb net cyclo ontvangen (ebay belgie .. bedant voor de tip :D) en de regels lijken verdacht veel op homas tour (dat ik voor 2 euro op de kop tikte ..)

    Is er iemand (cyclogames.tk ??) die wellicht extra regels heeft bedacht?

    Taktiek is in cyclo wel vrij ver te zoeken ..

    dave