Spellen ruilen

  • burrie

    Ik ben op zoek naar een aantal bordspellen. Shogun (Samurai Swords) van MB, Fortress America van MB, Hannibal: Rome vs Carthage van AH. Ik kan ze ruilen voor tegen Cafe International (bordspel), Capitol, Jockey, Lost cities, Medina, Outdoor Survival van AH, Richelieu, Star Wars: Ontsnap aan de ster des Doods, Transamerica, Yellowstone van AH en Puerto Rico.

  • burrie

    Ruilen is natuurlijk niet verplicht, wil er namelijk ook wel gewoon voor betalen of combineren met ruilen en geld.

  • ramses III

    web winkel de rode pion heeft fortress america te koop.

    maar erg rare, en allang out of print, dus is de prijs er naar.

    jeroen Volkers

  • burrie

    Ramses III, bedankt voor je reactie, maar ik heb geen zin om 80 euro of meer te betalen voor zo'n spel. Is 80 euro een reeële prijs denk je? Ik zie op e-bay USA wel Fortress America staan, en dan gaan ze volgens mij zo rond de 30 euro de deur uit. Ik weet dat Eagle Games in ieder geval Conquest of the Empire volgend jaar uit gaat geven, dus dat is weer mooi voor de tweedehands markt (zakt weer wat in), en wie weet gaan ze Fortress America en Shogun ook nog eens uitgeven. Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat hebben mensen zoal betaald in de afgelopen vijf jaar voor een redelijk tot goed exemplaar van Shogun? En wat is jullie favoriet in deze serie (Conquest o.t. Empire, Axis & Allies, Shogun en Fortress America laten we Broadsides maar even vergeten) ?

  • Ron Huising

    Zonder twijfel is “Conquest of the Empire” de beste en “Fortress America” de minst geslaagde in de serie (naar mijn mening). 30 euro is trouwens een belachelijk laag bedrag voor elk van deze spellen, ongeacht de staat. Zelfs als er “remakes” komen blijven de originelen veel meer waard voor de liefhebbers. Zelf heb ik mijn “Conquest” jaren geleden voor 220 gulden op de beurs in Essen gekocht. Hij was behoorlijk kapot (ben o.a. een flinke tijd aan het plakken geweest), maar ik was en ben er nog steeds heel blij mee. Echt mooie exemplaren deden snel 400 tot 500 gulden. Voor 80 euro heb je dus beslist geen miskoop, hoewel ik het spel-systeem van “Fortress” ongebalanceerd vind. De speelstukken en de kaart zijn zeker wel de moeite waard. Ik ken ook diverse mensen die het totaal niet met me eens zijn en het spel prima vinden en nog steeds spelen, dus misschien is het 't beste om het eerst een keer te komen spelen.

  • stico

    Ik heb mijn Shogun 2 jaar geleden in perfecte staat voor 20 Euro gekocht van een brave ziel uit Tilburg. Ik denk wel dat ik daarmee “met mijn gat in de boter ben gevallen”. Ik heb het echter nog niet gespeeld, dus ik kan niet zeggen hoe het bevalt. Ik heb al wel vaak gehoord dat hij beter is dan (de oude) A&A.

  • Rene

    Ik heb nog steeds een compleet en gaaf exemplaar van Shogun liggen, gekocht op een koninginnemarkt. Nooit door mij gespeelt, en voor de liefhebber wil ik hem wel verkopen. Aangezien ik dan zelf weer een spel koop dat ik wel ga spelen.

  • burrie

    Rene schreef:

    >

    > Ik heb nog steeds een compleet en gaaf exemplaar van Shogun

    > liggen, gekocht op een koninginnemarkt. Nooit door mij

    > gespeelt, en voor de liefhebber wil ik hem wel verkopen.

    > Aangezien ik dan zelf weer een spel koop dat ik wel ga spelen.

    Ik heb je al een mailtje gestuurd. Alvast bedankt.

  • Henk-Johan Kwakkel

    Ik vind Axis & Allies qua thema het leukst. De nieuwe revised versie heb ik inmiddels ook gespeeld en is ook erg goed.

    Maar qua systeem en spelplezier heb ik meer lol gehad met Shogun/Samurai Swords, omdat je een variabele beginopstelling hebt en dit je strategie kan beïnvloeden.

    Henk-Johan

  • Erwin Broens

    Henk-Johan Kwakkel schreef:

    >

    > Maar qua systeem en spelplezier heb ik meer lol gehad met

    > Shogun/Samurai Swords, omdat je een variabele beginopstelling

    > hebt en dit je strategie kan beïnvloeden.

    Een groot nadeel van Shogun is de extreme speelduur. Ik heb wel eens potjes gespeeld die langer dan 8 uur duurden. Het spelverloop is voor mij niet interessant en afwisselend genoeg om deze speelduur acceptabel te maken.