Keythedral?

  • Joyce

    PS-Games heeft een (op)nieuw strategisch bordspel uitgebracht, waarbij in vijf stadia met diverse bouwmaterialen een kathedraal (Keythedral) gebouwd moet worden. De inwoners verzamelen de grondstoffen van deze bouw in de omliggende velden.

    Omdat dit spel opnieuw uitgebracht wordt, ben ik benieuwd wie er al ervaring met dit spel heeft. Graag reacties!

  • Ronald.

    Ja hoor, ik heb de oude versie diverse malen gespeeld. In Spelmagazijn kun je daar wel sessieverslagen van terugvinden.

    Elke ronde bestaat eigenlijk uit twee delen: 1 het halen van grondstoffen uit gebieden door in een bepaalde volgorde je arbeiders het land op te sturen. 2 het uitvoeren van acties, zoals het bouwen aan de kathedraal. De onderdelen van de kathedraal leveren overwinningspunten op voor degene die het onderdeel bouwt. Als de kathedraal klaar is, kunnen de punten worden geteld.

    Ronald

  • seb

    Zeker een goed spel! Op 18, 19 en 20 juni is PS-Games aanwezig op Elf Fantasy Fair met uiteraard o.a. Keythedral.

  • Erwin Broens

    seb schreef:

    >

    > Zeker een goed spel! Op 18, 19 en 20 juni is PS-Games

    > aanwezig op Elf Fantasy Fair met uiteraard o.a. Keythedral.

    Is het spel dan al verkrijgbaar?

    Volgens berichten uit Duitsland is de productie namelijk vertraagd tot eind juni. Ik neem aan dat de Nederlandse editie hier ook last van heeft.

  • Ronald.

    De Nederlandse editie heeft hier inderdaad ook last van. Er zijn enkele exemplaren van het spel aanwezig. Volgens mij niet van de Nederlandse editie.

  • Joyce

    In de advertentie van de fantasy fair staat: Eerste vijfhonderd keythedral-kopers ontvangen gratis bonusvel met bouwtegels.

    Dus dat gaat dan ook niet door?

  • Ronald.

    Ik ben bang van niet. PS Games zelf was ook erg teleurgesteld dat de exemplaren niet op tijd klaar zullen zijn. Erg lastig ook voor hun publiciteitscampagne.