warhammer

  • stico

    Ik zou graag beginnen aan een warhammer fantasy-verzameling.

    Ik zou graag de figuurtjes zelf willen schilderen en daar heb ik nu een aantal vraagjes over.

    1) Is dat schilderen moeilijk, rekening houdend met het feit dat ik ‘2 linkerhanden’ heb?

    2) Wat heb ik er allemaal voor nodig? Ik dacht aan verf, penseel (hoe fijn moet dit zijn?), eventuele instructie- of voorbeeldboekjes,…

    3) Wat gaat me dat kosten?

  • \^/iZZy90

    Ha stico !

    Ik weet niet of je in mijn thread heb gekeken , … zoals je daar kan zien heb ik de volledige HQ “cast” (en meubels) een likje verf gegeven … (een likje is nogal omlaaghalend … ik heb er ruim 4 maanden op zitten zwoegen …)

    Maar antwoord op je vraag ….

    1) Als je bedachtzaam en nauwkeurig te werkt ga , hoeven je linker handen geen probleem te zijn …. ;) (mocht het fout gaan … eventjes een schoon doekje erbij … kan je als je snel ben je foutje(s) herstellen …

    2) Wat je ervoor nodig heb ? … je kan die kleine potjes verf toch wel , die ze bij de Bart -Smit verkopen …van dat hobby verf … die verf heb je nodig , en daarbij wat fijne en minder fijne penseeltjes (ligt eraan hoe groot de details zijn op de figuren) , en voor de kleuren … die kan je het best zelf bepalen mbv de doos of handleidingen etc …

    3) Wat je dat gaat kosten …. ?

    Ligt er ook weer geheel aan … maar ik denk niet dat je hoger komt dan 40 euro …

    Garoetuh !!!

    \^/iZZy90

  • \^/iZZy90

    En vergeet niet eerst de figuren een onderlaag te geven ! *Let wel op voor kunstof !!!

  • Jape

    1) dan wel, het vergt toch zeker een aantal miniatuurtjes oefening voordat je een redelijk niveau bereikt. Als je dan ook nog langzaam schildert (zoals ik) ben je zo een jaar verder voor je indruk maakt. Dit is echter niet nodig, “tabletop quality” is meestal goed genoeg.

    2) een beker voor je water ;) En vergeet ook niet dat je scenery moet maken om je tafel mee aan te kleden! (toiletrollen sparen dus)

    3) Veel… Zeker als je de officiële Games Workshop gaat gebruiken.

    Kijk eens op www.theminiaturespage.com. Daar kun je een hoop opsteken en krijg je altijd nuttige antwoorden op vragen als deze. Het handigste is om je aan te sluiten bij ervaren spelers die je het een en ander kunnen leren, dan heb je ook gelijk tegenstanders.

    succes!

  • stico

    Bedankt voor de reacties!

  • Armand

    We is van Games Workshop een vrij goed boek verkrijgbaar met tips en trucs om miniaturen mooi te beschilderen. Schrik niet van de prijs (dat heb je al gauw bij Games workshop, terwijl er goede alternatieven zijn voor dat materiaal).

    Groet, Armand

  • Hunter

    Games Workshop is duur, dat wel, maar de verf die ze hebben is wel ideaal voor dit soort werk. Niet te dik of te dun; op waterbasis; goed mengbaar; hecht aan zowel plastic als metaal als droge plastic- of metaallijm.

    GW heeft in alle winkels die hun spullen verkopen een leaflet neergelegt met daarop de basistechnieken van Warhammer: spelen, schilderen, verzamelen en modelleren van terrein. Lees deze door: er staan altijd handige tips in en eventueel kun je een White Dwarf (maandblad van GW) kopen: daar staan ook altijd geschilderde miniatuurtjes in en een beschrijving hoe ze dat gedaan hebben.

    En zoals voor alles geldt: oefening baart kunst.

  • stico

    Ik zal eerst maar eens oefenen op mijn kapotte Hero Quest-figuurtjes…

  • WarpFlame

    ter info

    http://www.games-workshop.nl

  • Guido

    Zoek anders eens op internet naar sites over modelbouw. In mijn ervaring maakt het niet zoveel uit of je een Tamiya tank schildert of een warhammer figuurtje. Bedenk alleen wel dat een model alleen om naar te kijken is maar dat je met warhammer spul moet kunnen spelen, dus het moet allemaal wat robuuster zijn.