GOA (ned.talig en voor 2 personen?)

  • Joker2

    Beste spelers,

    Ik heb enkele vragen over GOA:

    A) Is het spel goed speelbaar met z´n 2-en?

    B) Wanneer is de verwachting dat het spel in het Nederlands uitkomt? (of is het behalve de spelregels ook goed te doen met de Duitse versie?)

    C) Is het een leuk spel?

    D) ……………… misschien hebben jullie nog leuke of interessante weetjes!

    Alvast bedankt voor jullie (re)acties.

    Joker2

  • Peter

    beste spelvrienden ik heb de spelregels van GOA vertaald in het Ned. komen op de site van het Vlaams-spellenarchief (Duitse versie is perfect speelbaar voor hen die geen Duits verstaan)

    Wel minder interactie tussen de spelers onderling in vgl met Puerto Rico maar toch een aanrader van formaat.

    Ps. ook de vertaling van Sankt Petersburg komt er aan.

  • Joe

    Perfect spel ook zeker met 2 personen.

    Bij het spelen kreeg ik een beetje een Puerto Rico gevoel.

    Winnaar is pas bekend na het tellen van alle punten.

    Topspel

  • Joker2

    Peter,

    Dit klinkt als muziek in mijn oren (of zoiets)?

    Bedankt voor het werk wat je er aan hebt gehad.

    Joker2

  • Joker2

    Aanschaffen dus.

    Joker2

  • Jan

    Hallo Joker2,

    Ik heb het spel gisteren met 2 personen gespeeld en ik heb erg van het spel genoten. Het geeft inderdaad een beetje het “Puerto Rico”-gevoel maar verschilt voldoende van PR om het weer tot een geheel nieuwe uitdaging te maken. Met name het vooruit plannen van je strategie maakt “Goa” een uitstekend spel. Afgezien van de spelregels is het spel redelijk taalonafhankelijk. De plaatjes op de actie- en andere kaartjes zijn voldoende duidelijk om ook diegenen die het Duits slecht- of slechts gedeeltelijk machtig zijn de bedoeling van de kaartjes over te brengen op de spelers. De interactie is m.i. minimaal, door echter bij de biedrondes goed op de “vijandelijke” mogelijkheden te letten en op basis daarvan actiekaartjes te bemachtigen kun je de tegenstander toch wel enigszins dwars zitten.

    Mijn advies is in elk geval: kopen!

    Met vriendelijke groet,

    Jan.

  • Joker2

    Jan, ook jij bedankt voor je reactie.

    Omdat het natuurlijk onmogelijk is om iedereen te bedanken voor zijn/haar reactie doe ik het bij deze maar alvast vooruit aan iedereen die reageert op mijn berichten.

    Bedankt! (want tenslotte zijn we toch van elkaar afhankelijk op dit prikbord)

    Opm: En ik ga het zeker aanschaffen.

    Joker2

  • kos

    Ron is goa al in de joker te koop?

  • Ron Huising

    Sorry, ik ben eventjes weggeweest. We hebben Goa inderdaad binnen gehad. Hopelijk ben je tijdens mijn afwezigheid nog in de winkel geweest of heb je Erno hierover gebeld om er achter te komen (en niet zo lang te hoeven wachten).

    Ron.