maharadja in RD en met zn tweeen

  • Gertjan Davies

    Phalanx games heeft voornamelijk van die wargame simulatie spellen uitgebracht wat sowieso not my cup of tea is. Plus dat ik blijkbaar een negatief gevoel over heb gehouden door het lezen van fora, vandaar m'n uiting. En of die fora alleen maar over Nero gaan of over PG in het geheel kan ik me niet herinneren, enige wat ik wel (vaag) kan herinneren is dat bij één van de spellen er herhaaldelijk iets was met de spelregels of zoiets dergelijks.

    En misschien ben ik gewoon een bekrompen schaap… méhéhé ;)

    Gertjan

  • Erwin Broens

    In de Nederlandse regels staat in paragraaf 8.0 de volgende foute zin: “De maharadja deelt goud uit aan de spelers wiens architecten in deze stad aanwezig zijn”.

    De juiste regel is: iedereen die in deze stad invloed uitoefent (met huizen, paleizen of de architect), ontvangt goud. De aanwezigheid van jouw architect is NIET vereist bij het scoren.

  • Erwin Broens

    Frank Hakstege schreef:

    >

    > Dat zou natuurlijk kunnen, maar eenmening baseren over een

    > bedrijf gebaseerd op één spel is wel erg kort door de bocht.

    Nero is een matig tot slecht spel, de regels van Borgia zijn nogal wollig en de Nederlandstalige regels van Waterloo zijn bagger. Ik kan me voorstellen dat deze combinatie niet bevorderlijk is voor de reputatie van zo'n uitgever.

  • Frank Hakstege

    Nero is een butt spel. Ik heb het verkocht afgelopen Ducosim beursen good riddance. Ik heb geen problemen met de regels van Borgia en tja, de vertalingen van Phalanx Games naar het Nederlands zijn gewoon zielig.

    Dat neemt niet weg dat de spellen in de originele taal zeer goed zijn en geen regel problemen opleveren. Bruinsma moet betere vertalers in dienst nemen.

  • Erwin Broens

    Frank Hakstege schreef:

    >

    > Dat neemt niet weg dat de spellen in de originele taal zeer

    > goed zijn en geen regel problemen opleveren. Bruinsma moet

    > betere vertalers in dienst nemen.

    Volgens mij heeft Phalanx Games maar één vertaler en die kan hij onmogelijk ontslaan…. :-)

  • Frank Hakstege

    , dat vermoeden had ik al…

  • Lode Devos

    Wij (uit Kortrijk, België) speelden het met z'n 2 en met z'n 5. Het is een schitterend spel. Met 5 zijn er misschien wel een beetje wachttijden, maar niet ergerlijk. Met 2 moet je zeker de regel voor gevorderden nemen waarin je verschillende personenkaarten kunt nemen. Er zijn wel veel minder verrassende wendingen met 2 : je weet altijd dat het jouw beurt is na die van de tegenstrever. Met 5 loopt dit helemaal anders en kan een foutje zwaar afgestraft worden zodat je nog moeilijk meedoet voor de winst (geen goud ontvangen,met het gevolg niets nieuws kunnen bouwen, met als gevolg nogmaals geen goud ontvangen enz…)

    Ook voor mij het spel van het jaar !