Speltesters gezocht

  • Roland

    Enkele maanden geleden ben ik begonnen met het ontwerpen van bordspellen.

    Inmiddels heb ik er 5 gerealiseerd. Uiteraard is er binnen mijn spelvriendenkring al veel mee gespeeld, maar omdat dat vaak met dezelfde en hetzelfde aantal spelers plaatsvindt ben ik erg benieuwd naar wat anderen er van vinden. Ik wil ze dus graag voor de leeuwen gooien en met anderen (bij voorkeur ervaren spelers) en met andere aantallen spelers uitproberen.

    De spellen varieren van ‘veel getest’ (en aangepast) tot ‘nog maar net af’.

    Omdat ik nog RSI van het snijd-, zaag-, verf- en plakwerk heb en ik van elk spel slechts 1 kopie heb, kan ik geinteresseerden geen testspel cadeau doen.

    Ik woon zelf in Amersfoort. Ben je geinteresseerd of heb je een suggestie waar ik mijn spellen het best kan laten testen dan hoor ik het graag.

    De spelregels en enkele plaatjes / foto's staan op mijn website: www.darkhorse.nl

    Groeten,

    Roland

  • Jeroen Stap

    Volgens mij heb je aanstaande zaterdag de ultieme kans om je spellen door een gevarieerd publiek te laten testen op de spellenbeurs van Ducosim in de jaarbeurs te Utrecht. Ik adviseer je om hierover contact op te nemen met het bestuur van Ducosim.

    P.S. Wellicht zul je de titels van je spellen nog moeten herzien, Forum Romanum bijvoorbeeld is al een bestaande speltitel.

  • Valkyre

    Net even gekeken, en ik vind het er goed uitzien! Ik heb twee spelregels gelezen, en die zijn helder en duidelijk, en het klinkt best goed.

    Ik dacht hetzelfde als Jeroen: Ducosim beurs! Als het deze keer niet lukt, dan de volgende keer, toch?

    Wat je ook zou kunnen doen: contact opnemen met de kleinere spellenverenigingen, en vragen of je op hun spellenavonden/dagen mag komen. Kan me niet voorstellen dat je er een ‘nee’ op krijgt.

    Groetjes, en succes!

  • Ronald.

    Ik sluit me hier helemaal bij aan.

    Ronald

  • Ron Huising

    Wij hebben in Utrecht een soort clubhuis-ruimte onder de winkel en daar worden m.n. op zaterdagavond c.q. -nacht regelmatig bordspellen gedaan. We hebben al diverse nieuwe spellen getest voor ontwerpers en zien je graag komen.

    Het is zeker geen alternatief voor de spellenbeurs komende zaterdag, maar door het jaar heen heb je een aardige mogelijkheid om regelmatig nieuwe spelideeen te testen en Amersfoort-Utrecht is geen afstand. Iedere maand organiseren we ook een spellenavond door de week in een cafe in het centrum. Wij willen zelf geen alcohol in onze speelruimte en daar is een pilsje of wijntje erbij wel een optie.

    Mocht je interesse hebben, dan kun je me bellen op 030-6353617 of via The Joker 030-2332158. Succes!

    Ron.

  • Rene Wiersma

    Naast alle goede suggesties die al gedaan zijn raad ik je aan eens een kijkje te nemen op de Boardgame Designers Forum: http://www.bgdf.com als je geinteresseerd bent in discussies met andere spelontwerpers en enthousiastelingen. Er is ook een onderdeel “Game Design Workshop” waar je een spel (nou ja, de regels) kan laten workshoppen.

    - Rene Wiersma (zaiga)

  • attie

    Ik heb iedere maand een spellenavond met vrienden in Ermelo en het lijkt me leuk om eens een spel te testen, dus je bent van harte welkom.

  • John

    Zaterdag Praetor gespeeld van Roland gespeeld en in het was zeker een aardig spel. Er waren wel enkele event cards(geluks factor) die nog al wat invloed hadden, maar de rest van het spel systeemwerkte goed. Helaas konden we het spel niet afmaken omdat een van de spelers vroeg weg moest

  • 64fields

    Hoi Roland,

    Als een van vele heb ik ook een spel ontworpen. Op zoek naar informatie kwam ik op je website. Het viel me op hoe profesioneel je speelkaarten en speelborden er reeds uitgezien. Hoe heb je dat gelapt? Ben je zelf aan de slag gegaan met een tekenprogramma, zoja welke? Of ben je naar een drukker/ontwerper gestapt?

    Groet Roland schreef:

    >

    > Enkele maanden geleden ben ik begonnen met het ontwerpen van

    > bordspellen.

    > Inmiddels heb ik er 5 gerealiseerd. Uiteraard is er binnen

    > mijn spelvriendenkring al veel mee gespeeld, maar omdat dat

    > vaak met dezelfde en hetzelfde aantal spelers plaatsvindt ben

    > ik erg benieuwd naar wat anderen er van vinden. Ik wil ze dus

    > graag voor de leeuwen gooien en met anderen (bij voorkeur

    > ervaren spelers) en met andere aantallen spelers uitproberen.

    >

    > De spellen varieren van ‘veel getest’ (en aangepast) tot 'nog

    > maar net af'.

    >

    > Omdat ik nog RSI van het snijd-, zaag-, verf- en plakwerk heb

    > en ik van elk spel slechts 1 kopie heb, kan ik

    > geinteresseerden geen testspel cadeau doen.

    >

    > Ik woon zelf in Amersfoort. Ben je geinteresseerd of heb je

    > een suggestie waar ik mijn spellen het best kan laten testen

    > dan hoor ik het graag.

    >

    > De spelregels en enkele plaatjes / foto's staan op mijn

    > website: www.darkhorse.nl

    >

    > Groeten,

    >

    >

    > Roland