spellenclub Eindhoven

  • Wendy

    Een vriendin woont sinds een jaar in Eindhoven en is op zoek naar een spellenclub o.i.d. om af en toe een spel mee te spelen.

    Kan iemand mij vertellen of er in deze omgeving iets dergelijks te vinden is?

  • Ronald

    Bijvoorbeeld Roll the Dice in Veldhoven: http://www.rollthedice.nl

  • snowfalcony

    In Veldhoven is er een: www.rollthedice.nl….

    En in Deurne komt er een, gaat het gerucht….

  • Remco

    Wendy,

    Jazekers …. zie eerder geplaatste oproep hieronder:

    Wij zoeken voor ons groepje van bordspelspelers nieuw ‘bloed’.

    Woon je in Eindhoven of omgeving, is je woensdagavond nog vrij en heb je zin om eens mee te spelen, stuur dan even een emailtje. Wij spelen werkelijk van alles en nog wat; van Risk 2210 tot Colonisten van Catan en van Pueblo tot Tyros, van Axis & Allies tot Civilization the Boardgame en van Lost Cities tot Mexica. Kortom van eenvoudige kaartspelletjes tot moeilijke strategiespelen. Voor elk wat wils dus.

    Waar ?

    In wijkcentrum Henriëtte Roelants (tegenover Philips Nederland)

    Keldermansstraat 43A, in Eindhoven.

    Openingstijden: 19:00 uur tot 23:30 uur

    Entree: € 1,- p.p.

    Mocht je nog vragen hebben stuur gerust een mailtje

    Tot ziens

    Remco

  • Stefanovic

    Een spellenclub in Deurne ja? Goed nieuws! Toch mooi dat er in onze regio ook wat meer in die richting ontwikkeld wordt :)

  • martine

    Ik ben op de hoogte van het bestaan van deze club, maar ik ben er slechts 1 keer, 5 minuten, binnen geweest. De spellenclub zit in de kantine van een buurthuis waar gewoon gerookt wordt, en flink ook! ik wil erg graag meespelen, maar ik kan heel slecht tegen rook! Ik heb navraag gedaan en sinds september is daar toch echt een algeheel rookverbod van kracht. Volgens de verantwoordelijke voor de buurthuizen houdt de beheerder zich niet aan het rookverbod en is de enige manier om daar iets tegen te doen het inschakelen van de keuringsdienst van waren die dan vervolgens een (flinke) boete op zal leggen. Het gaat mij weer erg ver om ze op kosten te jagen.

    Met andere woorden: ik wil wel, maar kan niet, omdat men zich niet aan de wet houdt. Het plan is om het deze woensdag nog een keer te proberen, ik wil dan vroeg zijn, zodat ik mensen die er eentje opsteken er direct op kan aanspreken, voordat de ruimte vol rook hangt. Misschien helpt het als ik aangeef dat ik er echt niet tegen kan? Ze realiseren zich waarschijnlijk niet dat de mogelijkheden om uit te gaan voor mij toch al zeer beperkt zijn. Je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen dat er op deze manier voor mij een enorme tegenzin is om te gaan, en dat terwijl ik bordspellen heel erg leuk vindt.

    Trouwens: de spelavonden van Roll the dice zijn wel rookvrij (terwijl de locatie officieel niet rookvrij is) en bij Ducosim mag alleen in een apart deel gerookt worden. Ik heb daar niemand over horen klagen. Het kan dus wel, blijkbaar!

    groetjes,

    Martine

  • struikrover.nl

    Dit zie ik nu pas, de reactie van martine slaat denk ik niet op de spellenvereniging in Deurne. Die is er namelijk nog niet en daar zal ZEKER niet gerookt mogen worden ;o)