Gezocht: monopoly

  • Lemontree

    Heeft u op zolder een hele oude editie van monopoly liggen 1936-1947 /

    Ook indien u een andere leuke editie heeft liggen, dan kunt u bij mij reageren,

    ik heb er wel een leuk prijsje voor over.

  • Armand

    Dat mag inderdaad wel, dat mooie prijsje. Gave versies van voor 1938 pleeg je over het algemeen enkel tegen te komen in musea vanwege de hoge zeldzaamheidswaarde.

  • Lemontree

    Ha, ha, ha, een reactie van een “kenner”.

    Onlangs kocht ik van iemand betreffende editie die weer gekocht was op de

    vrijmarkt Koninginnendag voor 2 euro. Dus wat nou museum ??

    Het is overigens maar wat er een gek voor geeft.

  • Tamara

    Ach, als jij een Van Gogh op de vrijmarkt koopt voor 2 euro, dan betekent dat toch ook niet meteen dat die Van Gogh “dus” maar 2 euro waard is? En dat al die musea die miljoenen betalen voor een Van Gogh maar raar bezig zijn?

    Anyway, veel succes met je oude Monopoly.

  • Ron Huising

    Oude Monopoly's uit de jaren 50 en 60 leveren snel al 20 tot 30 euro op, dus van voor de oorlog praat je best wel over zeldzaam spul.

  • Lemontree

    Indien men kijkt op marktplaats, is het niet zo zeldzaam als gedacht wordt.

    Daar staat een monopoly uit 1936, maar er wordt amper op geboden,

    ja 10 euro …………… Terwijl op een moderne versie van Monopoly Elvis Presley

    maar liefst 75 euro wordt neergeteld. Dus mensen, waar praten jullie dan over ??

    Ook op menig zolder, in een vergeten hoekje, vaak ook zonder dat men

    het dan ook weet staan vast wel oude editie's monopoly's. Ik denk dat daar meer monopoly's staan dan in die enkele museum, waar die ook mag zijn.

    Ik heb het zelf verder nooit gehad over waardes, en ik heb er zelf ook geen 2 euro voor betaald, maar juist een aardig prijsje. Trouwens, als je kijkt naar “ tussen kunst en kitsch”, hoeveel spullen zijn er wel niet gekocht voor nop (dit gebeurt toch?)

    op dergelijke rommelmarkten of vlooienmarkten en die blijken dan volgens experts waardevol te zijn.

    Die oude editie's, ook van voor de oorlog zijn er gewoon, dit waren trouwens engels-talige, geimporteerd uit Engeland. Toen de oorlog uitbrak, kon men niet importeren. Dit is ook de reden, waren men de Nederlandsche editie ging maken.

    Maar, ik vroeg om mensen die misschien “ iets ” hadden liggen op zolder, ik heb niet gevraagd om betweters.

  • Jacco

    “Maar, ik vroeg om mensen die misschien ” iets “ hadden liggen op zolder, ik heb niet gevraagd om betweters.”

    Tsja… slip of the tongue wellicht.

  • Koen

    Ik moet zeggen dat het heel erg lang geleden is dat ik zo'n plezier heb beleefd aan ‘Monopoly’ … bedankt voor het entertainment !! Ik wou bijna infotainment neerschrijven, maar dit leek me wat overdreven …

  • peter heuvelman

    Ik denk dat op dit forum vragen om zoiets verspilde moeite is. Hier zitten de liefhebbers.

    Een monopolyspel van voor de oorlog scoren voor een habbekrats wil HIER vrijwel iedereen wel.

    In feite vraag je dus: zijn er nog onwetenden die hier hun juweeltjes kwijt willen voor de befaamde habbekrats?

    Suggestie: struin daarvoor langs rommelmarkten, kijk op marktplaats etc.

    Op dit forum veroorzaakt je vraag hooguit een discussie inzake het onzingehalte van je verzoek.

    Maar dat had je inmiddels al gemerkt, grijns.

    Groeten, Peter.

  • Erwin Broens

    peter heuvelman schreef:

    >

    > Ik denk dat op dit forum vragen om zoiets verspilde moeite

    > is. Hier zitten de liefhebbers.

    >

    > Een monopolyspel van voor de oorlog scoren voor een

    > habbekrats wil HIER vrijwel iedereen wel.

    >

    > In feite vraag je dus: zijn er nog onwetenden die hier hun

    > juweeltjes kwijt willen voor de befaamde habbekrats?

    >

    > Suggestie: struin daarvoor langs rommelmarkten, kijk op

    > marktplaats etc.

    >

    > Op dit forum veroorzaakt je vraag hooguit een discussie

    > inzake het onzingehalte van je verzoek.

    >

    > Maar dat had je inmiddels al gemerkt, grijns.

    Het valt mij op dat jij de relatie tussen de oorspronkelijke vraag en de vermeende “habbekrats” legt. Da's lekker, zelf een element aan de discussie toevoegen en vervolgens de oorspronkelijke vragensteller beschuldigen. Zo lust ik er nog wel een paar.