spel "carrière"

  • richelle

    Ik zoek al een tijdje naar een site waar ik vragen kan stellen over het spel

    “Carrière”. Ik zoek elke keer op uitgever maar daar kan ik geen site van

    vinden. Er zijn mij namelijk een aantal dingen niet duidelijk van het spel.

    1) Bij een aantal vakjes (o.a. Las Vegas) staat dat je aantal sterren maal

    aantal ogen van 1 dobbelsteen krijgt. Bedoelen ze dan bv. als je 6 hebt

    gegooit met 1 dobbelsteen dat je dus 6 maal 7 sterren krijgt? Lijkt me

    zoveel in één keer 42 sterren.

    2) Waarom zijn er 2 universiteitsgraden? Wat kan je nou met die

    universiteitsgraden?

    3) Als je de universiteit doorlopen hebt, krijg je dan echt 3 dingen: een

    graad die je mag uitzoeken, 4000 salarisverhoging en een ervaringskaart?

    4) Wat als je gewoon op die vakjes komt waar op staat: DIT IS JE KANS. Er

    staat namelijk onder: pak een ervaringskaart (ofzoiets) maar dat is alleen

    bij de uitgangen van die speciale gangen. Moet je dan een ervaringskaart

    pakken of een kanskaart?

    Deze dingen zijn mij nogal onduidelijk. Kan je me helpen?

  • Armand

    Hallo Richelle,

    Het spel is door verschillende uitgevers in Nederland uitgegeven. Daar kunnen onderlinge verschillen tussen zitten. Het is handig als je dus een merknaam en een uitgiftejaar kunt aangeven.

    Voor zover mij bekend zijn de laatste versies allemaal uitgegeven via een van de submerken van Hasbro, dus daar zou je terecht moeten kunnen voor spelinformatie.

    Groet, Armand

  • Marcel

    Hoi Richelle,

    Ik antwoord dit uit mijn hoofd, want ik heb het spel niet bij de hand, maar ik heb dit spel vroeger zo vaak gespeeld, dat ik het wel uit mijn hoofd zou moeten kunnen.

    1 Zoals jij dit zegt, dan zal het wel zo zijn. Ik kan me inderdaad nog wel herrineren dat je soms iets te veel sterren (of hartjes) krijgt en dat je die dan weer moet lozen.

    2 Het belangrijke aan die universiteitsgraden is dat je dan een bepaalde carriere gratis in kunt en sommige carrieres (maan, uranium) kosten best veel geld.

    3 Ja, dat klopt helemaal.

    4 Op de kansvakken moet je een kanskaart pakken. De ervaringskaarten krijg je alleen als je een carriere uitkomt.

    Groetjes,

    Marcel

  • arjan

    Zeer lang geleden dat ik dit gespeeld heb (lagere school), maar ik zal een poging tot uitleg wagen. (ik heb de Clipper uitvoering)

    Universiteit: als je deze goed doorloopt krijg je een salarisverhoging (bij mij 20.000, bij jou … , dit bedrag staat klein gedrukt aan het einde van de universiteit. je krijgt geen ervaringskaart(en). Er zijn 5 graden, waarvan er vier maar 1 keer uitgereikt worden, de 5e is een algemene graad. Bij elke carriere staan voorwaarden genoemd, een bepaalde universitaire graad geeft bij een bepaalde carriere voordeel.

    (bv maanexpeditie - een graad in wis/natuurkunde, scheelt je de entree prijs).

    Ervaringskaart(en) krijg je als je een carriere helemaal doorloopt. Doe je dit voor de eerste keer (1 kaart), voor de tweede keer (2 kaarten), voor de derde keer en vaker (3 kaarten). Als het goed is heb je formulieren waarop je het aantal bezoeken aan een carriere aan kunt kruisen. De klein gedrukte tekst heeft met de carrierevakjes te maken, niet met de grote vakken rond het speelbord!!

    Als je op een vakje komt waarop staat: “ het aantal ogen van de dobbelsteen x”, betekent dit. Gooi je 6, krijg je 6 sterren/hartjes/geldeenheden erbij, geen 7*6!!

    hopelijk is het nu wat duidelijker, zo niet laat het maar weten, groeten Arjan

  • loka

    Als u een goede forex-makelaar wilt vinden die u kunt vertrouwen, maar u kunt helemaal niets vinden en u weet niet wat u in deze situatie moet doen, dan zou ik u ten zeerste aanraden om uw aandacht te besteden aan deze site r1investing , omdat het op deze site is dat u zeker de beste oplossing tot nu toe kunt vinden.