Spellen ruilen

  • Jorn

    Rene, ik ben ook zeer geinteresseerd om Shogun over te nemen en een grote fan van de gamemaster serie.

    Kan je mij een email sturen als je nog geinteresseerd bent om hem te verkopen?

    hemzelf@hotmail.com

    .Jorn

  • Hunter

    De Games Master serie bsstond uit vier spellen:

    Axis & Allies

    Conquest of the Empire

    Fortress America

    Shogun

    Broadsides & Bording Parties

    Van deze vijf spellen vind ik Axis & Allies het beste omdat het spel meer mogelijkheden voor strategie heeft dan de anderen. Verder hebben Fortress America en Axis & Allies een vast teamverband aan spelers dus de “Diplomacy Paralysis” zul je bij deze spellen niet tegenkomen. Aan de andere kant heeft Shogun wel weer een variabele beginopstelling waardoor tactiek belangrijker wordt.

    Shogun spreekt mij kwa setting het meeste aan, gevolgt door Axis & Allies. Fortress America is mij iets te futuristisch en Conquest of the Empire in het Imperium Romanum spreekt mij niet zo aan. Er zit geen politieke Senaat-achtige sfeer omheen wat ik bij een spel tijdens de Romeinse periode wel verwacht.

    Mijn volgorde:

    1) Shogun

    2) Axis & Allies (de klassieke versie had helaas teveel foutjes waardoor deze niet bovenaan staat)

    3) Fortress America

    4) Conquest of the Empire (heeft helaas een combat systeem wat niet goed werkt)

    Over Broadsides en Boarding Parties kan ik niets zeggen omdat ik deze nooit heb gespeelt.

  • Martin

    Veel beter.

  • Hans

    Hangt af van je voorkeur voor type spel.

    Ik heb zelf lang in een groep met schakers gezeten die hadden strategie als belangrijk argument en vonden A&A dus het best.

    In een wat meer gemeleerd gezelschap was Shogun licht favoriet.

    Conquest of the Empire is op korte afstand daarvan derde.

    Fortress America spreekt minder mensen echt aan en valt daarom buitende boot.

    Broadsight and Boarding Parties is regeltechnisch duidelijk de lichtste van de serie, toch kun je er vermakelijke (en altijd kortdurend qua tijd !) potjes mee spelen !

    Een speelduur van meer dan vier uur op de andere games komt bij ons maar weinig voor, als je zorgt dat je de regels een beetje kent dan moet je toch in staat zijn om (zeker als je een spel enkele keren hebt gespeeld) het binnen de vier uur te houden.

  • Martin

    Shogun binnen de 4 uur is mij zelden gelukt (en ik heb het vaak gespeeld). Gek genoeg maakt het me ook niet uit: het spel is enerverend genoeg, ook als andere spelers hun ‘ding’ doen. Nadeel is wel dat door de lange speelduur je het minder vaak uit de kast pakt.

    O ja, wat heeft het gekost: ik heb de mijne in 1987 of zoiets gekocht, toen ook al voor richting de 100 gulden dacht ik (nieuw in de winkel!).

    Ik heb 3 jaar geleden een exemplaar voor iemand gekocht in Duitsland voor ± € 75 (incl verzendkosten).

    En na 15 jaar verveelt het nog steeds niet, hoewel ik het inmiddels niet vaker speel dan een paar keer per jaar (druk druk druk). Kan ik van A&A niet zeggen…

    Ben trouwens erg benieuwd naar Conquest of the Empire!

  • burrie

    Goed, ben inmiddels een maand verder en heb Shogun (in goede staat en compleet) voor 30 euro kunnen kopen en Fortress America (ook in goede staat en compleet) voor 25 euro (plus 25 euro verzend- en overige kosten) via E-bay USA. Nu alleen nog Hannibal. Conquest of the Empire komt volgend jaar van Eagle dus daar wacht ik wel op.

  • j.uffels

    wij spelen dat spel met een groep thuis bij elkaar en andere bordspellen, heb je interesse laat mij het weten(in het weekend)

    kom_maar@yahoo.com