Hellas

  • Edward

    Wij wilden Hellas spelen, maar tijdens het lezen van de spelregels zijn we afgehaakt.

    Wie schijnt zijn licht over ons probleem?

    Wat wij niet begrepen: bij een van de versterkingsacties mag het een nieuw schip inzetten. Je hebt een stad met griek(en). Daar in staan al dan niet schepen. Dan mag je hem toch erbij plaatsen? Wat betekend dan “Een schip moet daar nog niet staan”?

    Citaat:

    "een nieuw schip inzetten

    De speler neemt een schip uit zijn voorraad en zet het in een stad waarin hij reeds Grieken staan heeft. Een schip moet daar nog niet staan. Alleszins mogen er zich nooit meer dan drie van zijn schepen in een stad bevinden."

    Alvast dank voor je reactie.

    Edward

  • Ronald.

    Ik ken het spel niet, maar het lijkt erop dat het Duitse muss vertaald is als moet in plaats van hoeft. Ik denk dat er nog geen schip van jezelf hoeft te staan.

  • Lex

    Lijkt mij ook. Misschien is het door een Vlaming vertaald: in België wordt “moeten” ook in de zin van “hoeven” gebruikt (volgens de Van Dale).

    Lex

  • Jape

    Ja klopt, er mogen al maximaal 2 schepen staan. (Je komt dan totaal op drie schepen in die stad.) Maar je mag ook een schip plaatsen als je nog geen schepen hebt staan in die stad.

    Leuk spel trouwens!

  • Jan

    Helemaal mee eens!